Ska bygga 2 fasta bänkar till min punch veranda.
Verandan är ca 2 m lång och vill då göra bänkar som går vägg till vägg på var sida. Vill ha dem ganska breda så man kan krypa upp ordentligt i dem! Sen hade jag tänkt någon förvaring under som sko-hylla eller lådor.
Är inte precis händig så om det finns en någorlunda lätt lösning vore det super annars får jag väl bli händig :)
Så om det finns nån "handy man" eller handy women" som vill hjälpa vore jag sååå tacksam!!!
Tack på förhand!
 
Lite svårt att veta vad för sorts bänkar du menar, men jag gissar att det rör sig om plana ytor att sitta på bara, eller ska det vara ryggstöd till?

Det enklaste jag kan komma på på rak arm, fästa bärande lister runt väggen kanske 30x60mm, så att bänken har stöd utom på framsidan. I mitten bör man ha ett stöd också, vilket kan göras av samma sorts lister.

Har du ont om verktyg är kanske den bästa lösningen att skruva ihop 3st hyvlade 145x45mm med lister under, eller 4 st beroende på önskad bredd. En list på varje halvmeter, fast två i mitten på vardera sidan av stödet, som då hålls fast av det.

Det där är en (väl) enkel variant, men den borde hålla att sitta på...
Det lämnar utrymmer för ett par lådor under varje bänk också.
 
Tack för ditt svar!
Är nu i full fart med byggandet, och det går faktiskt bra! Gör som du föreslog i första i det första alternativet!
Så tack för hjälpen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.