Den där Bosch GTS 10 med stativ verkar lovande!
4899 dkk *1,25=6124 * Forexkurs = 7690 skr

Är inte det ett ok pris?
 
Masses skrev:
Den där Bosch GTS 10 med stativ verkar lovande!
4899 dkk *1,25=6124 * Forexkurs = 7690 skr

Är inte det ett ok pris?
DUAB har sågen till 6795 inkl moms plus stativ till 995 inkl moms

http://www.drift-underhall.se/#showProduct.php?id=1245

Det du tjänar på carl-ras är väl navigationen.
 
mattiasp mattiasp skrev:
Vet du ifall den nya T12:an kommer att få den nyare borstlösa motorn som finns i C12:an? En sån modell har jag väntat på i flera år...Goodbye semesterkassa..
@mattiasp Synd att du inte fick någon semester, men hoppas att du är nöjd med C18, nu typ 10 år senare:)
 
  • Gilla
mattiasp
  • Laddar…
jac jac skrev:
För vad det nu kan vara värt:
Jag har inte använt Festools borr/dragare men är däremot mycket nöjd med mina Makita maskiner.
Jag har en Makita slagskruvdragare 6916 som jag är enormt nöjd med. Jag tycker det är en otrolig skillnad mellan en renodlad slagskruvdragare och en borrskruvdragare som jag också har och använder för borrning.
Inga problem med byten alltså, borret i den ena och skruvbitsen i den andra.

Jag ärr mycket nöjd med balans och vikt hos Makita både när det gäller slag- och borr-skruvdragare.

Med slag drar jag näsan i vilka skruvar som helst utan problem. De första försöken gick lite väl bra men med lite övning så kan jag stoppa exakt utan att dra igenom eller dra av skallarna.

Hade jag köpt nytt idag hade jag definitivt tittat närmare på Makitas kombi paket med BDF440 borr/skruvdragare och BTD130 Slagskruvdragare. Dessa har 14,4V Li-Ion batterier till skillnad från mina 12V Ni-MH.

När det nu verkar som om det finns 3:dje parts tillbehör som vinkelchuck etc. så faller ju endel av argumenten för Centrotec systemet även om jag måste hålla med om att det verkar mycket trevligt.

@jac Ytterligare en välkommen till C-träsket:)
 
Tack @Daniel_N!
Men det tog dig visst tio år att övertyga mig. :rofl:Dessutom så har jag hunnit avverka ytterligare fyra Makitor sedan dess, ett 10v och ett 18v kit.

Noterar även att @Masses tyckte GTS10 var den optimala bordssågen för tio år sedan .
 
  • Gilla
Masses
  • Laddar…
jac jac skrev:
Tack @Daniel_N!
Men det tog dig visst tio år att övertyga mig. :rofl:Dessutom så har jag hunnit avverka ytterligare fyra Makitor sedan dess, ett 10v och ett 18v kit.

Noterar även att @Masses tyckte GTS10 var den optimala bordssågen för tio år sedan .
Jag kör med samma C12or....Fast de har för första gången fått nya batterier, för ett par veckor sedan. O sen har de fått lite nya kompisar, C18 o CXS. Fast C18 känns på gränsen till lite onödig.
 
GTS10an roxxar! :rofl:
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
@mattiasp Synd att du inte fick någon semester, men hoppas att du är nöjd med C18, nu typ 10 år senare:)
Jodå, jag fick semester 2008, vi var på Gotland. Sen hade jag Panasonicskruvdragare, någon Bosch, och sen velade jag mellan C18 och DRC:n, kunde inte bestämma mig och köpte båda. Sen köpte jag även en DWC-2500, men det har jag inte berättat för någon än. Ja, nu har jag ju det:D
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
phl phl skrev:
Har postan mina åsikter om BDF440:an tidigare i andra trådar men här kommer de igen:

+ Styrkan
+ Format, vikt, smidighet
+ LED-belysningen (fånigt men sant)
- Lite liten diameter på handtaget om man har stora labbar
- Rotationsreglaget sitter lite dumt till för mina händer
- Svårt att vrida på momentringen med handskar på händerna

Kanske ska tillägga att jag aldrig har jobbat med C12:an, bara känt på den.
@phl haha jag missade ju att det var ännu en bekanting som numera kör C :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.