Har sett att en del tillverkare har denna typ av botten i sina diskbänkskåp, har lckats göra några märken i botten på mitt nya skåp och tänkte försöka snygga till det med en sådan matta, någon som vet om något byggvaruhus säljer sådan alu "plåt" på löpmeter eller vart man kan få tag på sådanna?
 
Jag köpte min via Marbodal, men det var över tio år sedan.......... Men borde inte många kökstillverkare ha detta som tillval? Det är ju trots allt "bara" en lös plåt som man får anpassa själv.
 
Satte resten av golvmatta i mitt skåp, fungerar hur bra som helst - köket är model äldre, platsbyggd, så inga standardlösningar funkar här.
 
har också en bit överbliven plastmatta där. Lätt att klippa till, hålla rent och hörs inte som plåt :)
gaia
 
hornbach har durkplåt i sitt sortiment. Pris och storlekar vet jag inte då jag endast sprang förbi dom i all hast.
 
Mer eller mindre alla kökslevernatörer kan leverera insatser till vaskskåp. Plast är bättre än alu då alun inte var helt lyckad när det rann ut starka rengöringsmedle etc.

Kolla djupet på ditt skåp invändigt och kolla med de olika köksleverantörerna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.