Hur har ni byggt in cisternen till era vägghängda toaletter? Utanpå en fuktsäkrad vägg med en låda utanpå? Inne i väggen, och hur har ni då skyddat för ev. läckage? Struntat i läckagerisken och byggt in utan fuktskydd?

Jag har ännu inte kommit på något snyggt sätt att bygga in cisternen och samtidigt göra utrymmet runt cisternen vattenskyddat.

 
Jag har byggt in den utan att ha fuktspärr.
dong kommer jag åt utrymmet fia ett skåp & via en garderob, samt att eventuelt lakage rinner ut till err närliggande rum där all mit vatten förgrenas så lagaket syns.
det är betång platta , men ingen fuktspärr
 
Jag tar tacksamt emot alla tips på hur man snyggt, praktiskt och säkert bygger in inbyggnadscisternen. Tycker det är svårt att få till en bra lösning. Hade egentligen inte tänkt mig inbyggnadscistern, men pga att avloppet blev felplacerat vid gjutningen av plattan och hamnade delvis inne i badrumsväggen så blev det ett måste. Kommer att använda IDO:s fixtur.
 
arny skrev:
Jag tar tacksamt emot alla tips på hur man snyggt, praktiskt och säkert bygger in inbyggnadscisternen. Tycker det är svårt att få till en bra lösning. Hade egentligen inte tänkt mig inbyggnadscistern, men pga att avloppet blev felplacerat vid gjutningen av plattan och hamnade delvis inne i badrumsväggen så blev det ett måste. Kommer att använda IDO:s fixtur.

du kan ju ha väghängd toa med sistern, behöver ju inte ha en men inbygd cistern bara för att avloppen är i väggan
 
Det är sant, men pga att avloppet bara är halvt i väggen så spar jag utrymme med en inbyggnadscistern, och toaletten är ganska liten, så vi värdesätter detta.

Min idé nu är att jag sätter skivor på väggen bakom toaletten och monterar fixturen mot dessa. På så sätt kan man fuktspärra väggen bakom cisternen. Sedan får man bygga en mer eller mindre lös låda på insidan. Enda haken är avloppet som är halvt inne i väggen, men jag får väl bygga en nisch runt det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.