Hej!

Jag funderar på att tilläggsisolera mitt putsade hus, men jag står i valet och kvalet om jag ska sätta på en träfasad eller putsa fasaden igen efter tilläggsisoleringen.

Ska jag sätta träfasad så gör jag jobbet själv, men putsa ger jag mig inte på.

Är det någon som vet vad det kan tänkas kosta att putsa ett souteränghus på cirka 120 kvm byggyta i stockholmsområdet.

/Jonas
 
I Stockhom vet jag inte pris, men vårt hus gick på 45000:- + moms. Då bor vi i södra delarna av landet. Huset är 120m2.
 
Jag är inne på samma sak och fick en grov uppskattning som landade på 200-250 000 SEK. Riktigt dyrt men det kan nog bero lite på hur marken ser ut för ställningar och hur mycket man vill betala + moms
 
Vi fick pris på ett 2-plans hus på 200kvm, putsen kostade från 165.000- 200.000:-  beroende på vilken firma vi frågade.
Så fråga lite olika firmor.

 
Jag är inne på samma sak och fick en grov uppskattning som landade på 200-250 000 SEK. Riktigt dyrt men det kan nog bero lite på hur marken ser ut för ställningar och hur mycket man vill betala + moms
Vad ingick i dom summorna ??? Guldbruk eller ;) Min prisuppgift gällde slätputsning av vissa teglade ytor ( en tillbyggnad var byggd i tegel, resten av huset var putsat ) samt sprutning av samtliga ytor. Huset sprutades i valfri kulör. Dessutom fick vi låna ställningarna i 2månader för att måla vinskivor och fönster.

Så gäller din prisuppgift bara putsning och färgning av huset låter det svindyrt. Är det med cellplast och rubbet, kan det nog vara rätt rimligt.
 
Jonas_H skrev:
Är det någon som vet vad det kan tänkas kosta att putsa ett souteränghus på cirka 120 kvm byggyta i stockholmsområdet.

/Jonas
Pris jag sett här på forumet är 1000-1100kr/kvm, väggyta. (Bygg/boyta är i sammanhanget helt ointresssant.) Dessutom är det "brutto"-ytan som räknas, dvs inget avdrag för fönster, dörrar, etc.

/
 
Ja det verkar väldigt dyrt att putsa... :( :surprised:

Skulle gärna putsa om huset nu när jag bygger om, men om det är tio gånger dyrare än att sätta träfasad så blir valet nog inte så svårt.

Är det någon här på forumet som har erfarenhet av att putsa på en tilläggsisolerad vägg?

/Jonas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.