Söker snygg diskret bänkbelysning för placering under köksskåp. Eftersom kabeln inte är kopplad till strömbrytare behöver jag strömbrytare på armaturen. Någon som vet vad man kan hitta sådant?
 
Vi har satt sådana här "triangel" spotar under våra köksskåp, det fiffigaste med dem, tycker jag, är att man inte behöver ngn. strömbrytare utan en touchdimmer gör att du kan slå av/på varsomhelst på själva armaturen bara genom att ta med fingertoppen på den, man kan också dimmra ner/upp på samma sätt och dessutom "minns" den senast inställda läge så den startar på samma ljusstyrka den hade när man senast slog av den, funkar fin-fint :)
De är också relativt diskreta, inte lika "osynliga" som de som fälls in i skåpets botten, men nästan ;)

//Christina
 
vad heter de?Pris?Var finns de? ???
 
Just den heter "Tri-Spot" och kommer från BeslagDesign, finns i Alu-look och rostfritt, finns säkert överallt där de säljer BeslagDesign´s handtag, om inte annat kan de ta hem.
Annars finns det säkerligen många fler märken, kolla med en välsorterad el.handel :)

//Christina.
 
Tackar! :D
 
Det finns liknande som är mässingsfärgade, jag hittade ingen bra bild så det fick bli en liten från mitt kök. Dom tror jag är inköpt på Bauhaus.

Temp.003.jpg
 
Lite OT kanske ;) men ändå, vad är de där stängerna du har på bänkskivan till för ??

//Christina.
 
Nej, det är en serveringsbricka som bara låg och skräpade när jag tog fotot. :)
Den är gjord av spill från bänkskivan.
 
Ahaa...... ;) Det förklarar varför jag inte såg skillnad mellan själva skivan och "brickan"
Jag satt igår kväll och försökte tänka både "kreativt och innovativt" ::), men hur jag än klurade så kunde jag inte komma på vad de "4 stängerna i fyrkant" på bänkskivan kunde användas till, men nu förstår jag ;).

MVH/Christina.
 
Jag förstår att du måste ha funderat....:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.