Undrar om det går att ansluta en toalett till detta rör?
Diametern är 8 cm.
 
  • Bild056.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
allt går om man vill men 80mm låter ju dock lite lite.. tycker jag lassar man mö kanske det blir stop hihi
 
Nej är för litet. Man kan däremot använda toastol med kvarn
 
ok...ser den likadan ut som en vanlig? Några nackdelar? :)
 
Ja, att du måste dra fram el till den och att den är mycket dyrare än en vanlig skithustron samt att det är fler prylar som kan gå sönder i den...

Ser ut som det är en källare som avloppet är i. Förmodligen går det att klura ut hur avloppet är dragit till stammen/stammarna i källaren och bara bila upp en ränna dit och peta ner nytt avlopp med 110-rör.
 
Det borde väl gå, se bara till att inte ha en snålspolande toalett. Köp en ekonomi stol för en tusing och testa. Det gör väl inget om det blir stopp nångång bara du inte stoppar upp nåt annat avlopp. 80 är ju relativt stort ändå, kröken på en toalettstol skulle jag uppskatta till mindre.

Edit:
Oops glömde att själva röret på toalettstolen inte kommer att passa...
 
Med stor sannolikhet så är det 75 mm rör. Funkar inte till toalett. Skulle du hitta något sätt att ansluta den på så kommer du bara att få problem. Jobbar med avlopp så jag gissar inte bara. Som sagt enda sättet är med kvarn. Annars är det bara att bila.
 
Redigerat:
Skulle säga tvärtom. Ett 75-rör går utmärkt om det är en kortare bit. Har gjort så på två toastolar, den ena i drift sen 1975 utan rensning. Men glöm att spola ned blöjor, kläder och liknande...

Men det är en pullösning som man gör i nödfall, ska du ändå byta golvbeläggning så ska du självklart byta röret.
 
Visst allt kan ju gå en kortare bit. Men hur lång är en kortare bit, finns det några böjar på röret och i vilket skick är rören i. Känns som det är lite för många om och men.
Stor respekt till många som finns på detta forum men ibland känns det som det blir lite fel. Inom vvs så finns det regler för vad som gäller. Man kan tycka vad man vill om regler men de flesta som jag har stött på när det gäller avlopp är vettiga. Det finns några som kan diskuteras men överlag är de bra. Under de år som jag filmat avlopp så måste jag så måste jag säga att man hade sluppit en hel del problem om folk hade följt de regler som gäller. Förvånansvärt ofta som man stöter på utförandefel.
 
Visst allt kan ju gå en kortare bit. Men hur lång är en kortare bit, finns det några böjar på röret och i vilket skick är rören i. Känns som det är lite för många om och men.
Stor respekt till många som finns på detta forum men ibland känns det som det blir lite fel. Inom vvs så finns det regler för vad som gäller. Man kan tycka vad man vill om regler men de flesta som jag har stött på när det gäller avlopp är vettiga. Det finns några som kan diskuteras men överlag är de bra. Under de år som jag filmat avlopp så måste jag så måste jag säga att man hade sluppit en hel del problem om folk hade följt de regler som gäller. Förvånansvärt ofta som man stöter på utförandefel.
 
"Går" är lite luddigt begrepp, visst går det att pula ihop rören på något sätt men det kommer bara att trassla. Möjligen i yttersta nödfalll med 75 mm plaströr men tretum gjutjärn, nej...bila upp till du kommer på något grövre och dit med 110-rör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.