Tjena, är ny här och postar för första gången, komme rnog bli fler då jag är mitt upp i en badrumsrenovering :)
Har beställt och fått hem all inredning och fick veta att jag INTE skulle välja Svedbergs vägghängda dass, skulle istället välja IFÖ vilket jag också gjorde.

Grejen är att resten av inredningen är Svedbergs och vill gärna ha Svedbergs mjukstängande sits i samma valnötston som resten av grejerna, men frågan är, passar en Svedbergs sits på en IFÖ stol?

Bifogar några bilder från min skiss i Svedbergs Room 328

117568-screen1c.jpg

117569-screen1d.jpg

Klickbara bilder, och tänk er kakel på utbyggnaden bakom stol och kommod, begriper inte hur man kaklar en sån i programmet :)
 
Nischduschen blir ganska lik min, men jag valde att ha blandare på vänster vägg ist. Handdukstork ser inte heller så tokigt ut, hade inte tänkt mig en sådan men efter att ha sett din bild kanske det blir en iallafall :)
 
Har tyvärr inte så mycket att välja på gällande blandarplacering då mitt hus innerväggar enbart består av blockdelar i råspont, ett helsicke att flytta vattenrör vilket jag fick erfara när jag drog om rören till handdukstorken.

Passa dig för just den handdukstorken bara, har väntat en och en halv månad nu och för några dagar sen ringde leverantören och sa att den blir ännu mer försenad till slutet på Aug :(
 
Har du förresten beställt duschdörren? Vad blev det för en isf? Har ej beställt min ännu, men det lutar åt Svedbergs Entre. Ifös Space fanns inte i rätt mått
 
Men jag vet att ifö har en mjukstängade toastol, varför kan du inte ha den då? är den inte valnötsfärgad eller?
 
Det blir en Svedbergs duschdörr i mörktonat glas, men kan inte beställa en förrän jag kaklat väggen och fått det slutgiltiga måttet, är ju ganska tight, får inte bli mycket fel.

Jo Ifö har mjukstängande också men inte i valnötsfinish som sagt.

Ifö.s stol har CC 150mm mellan hålen till sitsen, nån som vet vad Svedbers skålar har för CC-mått?
 
Vet du huruvida Svedbergs dörr kan kompensera för lite vägglutning? Jag har 915 mm uppe och 920 nere.
 
Jag har också vägglutning, 820 uppe och nästan 830 i nederkant,
Själva dörren och alulisten som, sitter i andra änden sitter ju i en "U"-list där man kan justera tills man blir nöjd, sedan borrar man ett hål och fixerar med skruv.
 
Låter bra. Då är det bara att beställa :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.