Hej,

Är det någon som kört med Flugger s Aqua serie eller sett några tester? Den finns ju ej med på Folksams test?
Eller skall man gå direkt på Beckers Perfekt alt Demidekk? Vad är prisskillnaden per liter?
 
Kanske i fel forum..
 
Färgen är helt ny, så den lär inte ha testats av Folksam.

De flesta färgtillverkare förbereder sig för ett ev. generellt förbud mot lösningsmedelsbaserade färger 2009/2010, så detta är bara sätt för Flügger att ta sig i kragen med de vattenbaserade produkterna.

Lacknafta rules! Primolin for the people! :D
 
Jag målade förra sommaren med Flugger 98 och fortsätter i år med Flugger 98 Aqua och har konstaterat att såvitt jag kan märka så är det samma innehåll i hinken. Precis som personalen informerade om. Resultatet är till belåtenhet och om det är bra om sex år kommer att visa sig.Farsan målade med 98 för några år sedan och det sitter fortfarande kvar och ser bra ut.
Priset var 399 kr för 3liter och 1272 kr för 10 liter.
 
Ok!

Gick på Alcro Bestå. Får väl se hur det blir!
 
Flügger Aqua 98 är en vattenbaserad täcklasyr. Underbar färg =)
Flügger Aqua 99 är vattenbaserad alkydoljefärg. Ska måla den i veckan och hoppas på bra resultat. När den torkat ska den vara precis som en vanlig alkydolja fast den håller kulören längre.
 
En strykning med Aqua 99 nu och den skiner som en oljefärg ska göra ;)
 
larsa_c, är du lika nöjd idag??

Har dålig erfarenhet av Flügger 99 Aqua Exteriör Finish!!
 
Precis hur har det gått..
Är lite sugen på Flugger 100 Aqua.. antar att det är nästa version i samma serie?
 
Jag målade vindskivorna i november 2012 med Flügger 99 Aqua och det sitter kvar ännu. Man får väl se hur färgkvaliteten är om 5-10 år. Färgen var krämig och go i konsistensen så det blev inte särskilt mycket spill och kladd på fasaden. Jag målade ett varv inomhus i ett dåligt ventilerat utrymme och det kändes inte särskilt hälsosamt, inget jag rekommenderar om man är känslig för kemikalier.
 
Jag målade huset med Aqua 98 för några år sedan, och idag med facit i hand, ångrar jag det. Färgen mattades av och tappade sin glans efter endast två år. Tyvärr så ville inte Flugger ta något som helst ansvar, från början försökte de hävda att jag inte följt instruktionerna och lagt på för tunnt med färg. När jag bevisat att så inte var fallet så försökte de hitta förklaringar i innehållsförteckningen och ingående komponenter i färgen. Efter långa diskusioner och ältande med Flugger gav jag upp, det är bara att konstatera att Flugger är värdelös som fasadfärg, och när du råkar ut för problem vill de inte ta något som helst ansvar.

Aldrig mer Flugger för min del, jag har annars alltid använt Alcro på både villan och sommarstugan och deras färg har alltid fungerat utmärkt. Så det är bara att gå tillbaks till det beprövade som fungerar.
 
Har kört men Alcro Bestå och det ångrar jag inte en sekund.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.