Hej
Vi har väldiga problem med att bestämma oss var vi ska flytta till. Ett av frågetecknen är hur lång tid det tar att köra fram och tillbaks till jobbet.
Hur lång tid tar det att köra från Billdal/Kullavik till Göteborg i rusningstrafik?

Mvh
 
W
Bor i Särö men har även bott i Billdal så jag kan väll svara med rätt bra siffror.
Den stora frågan är NÄR ni åker, rusningstrafiken är ju under en rätt lång tid samt vart ni ska påverkar ju bra mycket.
Själv åker jag oftast tidigt, "runt 7" och då tar det max 25 min till Norra Älvstranden på hisingen. Åker man 20 i 8 som antagligen är värst så tar det ca 35-40 min. Men då är inte flaskhalsen 158:an utan runt gnistängstunneln och älsvborgsbron.
158:an är faktiskt helt ok nu efter att de gjorde om vägen för ett par år sedan. Men ska ni in till mitt i göteborg så är det ju innerstadstrafiken som e problemet. Men till Lineplatsen från bildal tar det ca 15-20 min i rusning.
Åk ner och testa en morgon vettja.
Har dock aldrig sett trafiken fram och tillbaka som något jobbigt, brukar funka bra.
 
Tack för hjälpen!
Vi bor utomlands men ska snart flytta tillbaks till Sverige. Vi har bestämt oss för att flytta antingen till Malmö eller Göteborg. Varken jag eller min fru har några direkta anknytningar till nån av städerna så det är väldigt svårt att välja...
En av Göteborgs nackdelar var just trafiken men det verkar inte vara så farligt som jag trodde.
 
W
Ja trafiken i gbg e inga problem så länge ni håller er borta från Tingstadstunneln, där är det kattastrof.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.