Är detta en bra kombination.

Vit puts på fasad.
Grå sockel
Gråa takpannor.
Silvermettalic hängrännor.

Huset är med mansardtak.
 
Smaken är som baken.........

Dina val är ganska mainstream just nu.
 
Hemmakatten
Vita stup- och hängrännor är snyggast (de grå ger för mycket avbräck och uppmärksamhet). Vita fönster och vita fönsterbleck därtill, hoppas jag. Det absolut coolaste vore ju att också ha ett vitt plåttak. Och vita markiser(om ni behöver markiser)
 
I så fall grått plåttak om ni vill ha grått tak. Man har ju olika smak, och personligen tycker jag att de grå tegelpannorna ser så sterila ut. Ger ett dött intryck tycker jag. Med ett mansardtak så exponeras så stor del av taket att det dominerar synintrycket en hel del. Därför skulle jag inte ha valt gråa takpannor själv. Men, man tycker ju olika som sagt. Framför allt är det ni själva som skall gilla det :) Finns kanske jättesnygga exempel på det du beskriver.
 
Mikael_L
Har ni tänkt ha några foder, knutar (kanske inte då det ska vara putsat) vindskivor...
Vilken färg i så fall. Vilken färg på spröjs?

Jag skulle vara rädd att vitt, grått, silver ... allt i gråskalan, kanske ser lite väl livlöst ut ...

Kan ni inte åka omkring lite i områden med nybyggda hus och spana, som volvo skriver så är det rätt mainstream nu, så det borde gå att hitta något liknande i verkligheten.
 
Jag håller med hemmakatten vita stuprör och hängrännor gör att de "smälter in" bättre än silver eller grått. Själv har jag ljusgrått plåttak, ljusgrå alufönster, vita suprör och hängrännor samt vit puts. (Iofs är huset idag bara grundmålat och stuprören är ej på plats än).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.