Har någon tips till hur man gör detta? Någon som vet om man kan lägga ny fog över den gamla 1 år gammal, men för ljus tycker vi. Inget fel på den mer än att den är för ljus. Lösnings tips? :)
 
Det finns speciella "fogpennor" som man färga om fogen med. Om det inte är alltför mycket fog ni skall ta er an kan det kanske vara ett alternativ? Bör tillägga att jag aldrig har provat en sådan penna själv, vet bara att de finns... jag vet alltså inte hur pass bra de är, men det finns säkert någon annan här på forumet som testat...
 
Hej,

Du nämner inte om det är kakel eller klinker. Klinkerfogen har ju en tendens att "mörkna" lite fortare pga smuts. Om det är så att den är smutsig, och kanske bara på vissa ställen, så hjälper inte "fogpennan". Denna lägger en hinna ovanpå fogen för att skydda den.

Det enda riktiga är att kratsa ur fogen (finns verktyg för detta) och foga om. Men som "bygga_bo" skriver, hur många löpmeter fog pratar vi om?

/Jörgen
 
Men ytan i tvättstugan är max 8kvm. Plattorna är väl 30'30. jag retar mig väldigt. Kanske måste höra med någon försäljare el nåt. Utför läggarna "fogbyte"..???
 
Har precis fogat om golvet i mitt badrum(5 kvadrat, 15cm plattor) till en mörkare färg och det är slitsamt. Nu hade jag ju inget specialverktyg , men det är nog jobbigt även om man har. Mjukfogen skar jag bort med rakblad så djupt som jag vågade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.