Hej, Jag har renoverat ett gammalt timmer hus rum för rum.
I hallen på nedre plan var det ingen trossbotten så jag rev upp golv plankorna reglade och isolerade och la till baka trägolvet breda furuplank 30-35cm breda en del.
Felet jag gjorde var att jag inte jämnade till plankorna på baksidan dom var ju huggna för att ligga på åsar så nu har jag ett glapp där på några cm vet ej hur mycket för de var några år sedan jag gjorde det.
problemet är att jag har en ganska kall hall nu och det beror tror jag på att inte plankorna ligger mot isoleringen det blir kalldrag.Vad gör jag åt det?
Jag kan inte riva upp golvet för jag har reglat upp en vägg på insidan.
Går det att spruta på något vis
 
Fogskum kan kanske lösa ditt problem?
 
Fogskum hur menar du att de skulle lösa problemet ska jag fylla tommrummet med de? jag tror inte fogskum är så bra i stora mängder eller alls. Jag hadde tänkt mig cellulosa träfiberisolering eller något liknande och spruta in de på något vis om det går att kombinera det med gullfiber som finns där förr.
 
Jag vet inte vad man sprutar ner, men i det hus vi köpt så har förra ägarna sprutat ner någon form av isolering i golvet. Man har borrat upp golvet på ett antal ställen och satt tillbaka det uppborrade som en plugg. Det syns, men är inte så störigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.