Hej söker ett badkar som är 1900 mm långt och 80 brett som skall inkaklas men hittar det ingenstans...finns det någon som har tips på vart man kan hitta dessa??
 
hej anna robban

Tack för svaret!! Tror dock jag kanske är lite blind då jag inte hittar 1900 *800 utan endast 1800*800 eller 1900*900...tittar jag fel...?!
 
Hemmakatten
Om du går in på www.megabad.com hittar du massor med badkar (Badewannen). nedan en länk där jag sökte på badkar 190 x 80 cm. Har själv köpt mycket saker från megabad och det har fungerat perfekt. Frakten brukar inte vara så dyr.
http://www.megabad.com/alt/index.ph...xzIVkHl74u&sessionid=13049690&katalogid=41557

Edit: Länken ovan går bara till badkarssidan. Men om du i rutan till vänster, under där det står "Ich suche" skriver 'badewanne 190 x 80 cm' så får du upp många badkar med de måtten.
 
Hej Hemmakatten!

SUPER BRA SIDA!!!!

Yes det finns många badkar som har mina "konstiga" mått. Ska nog ta och beställa därifrån- ser att det kostar ca 1000 kronor att skicka till sverige... har du köpt även kranar från megabad?

Sen ytterligare en fråga-när man beställer badkaret måste man även beställa kranar/ledningar coh annat dylikt som skall vara till karet?
 
Hemmakatten
Jo, det är en bra firma. Fick själv tips om den av andra här på forumet. Vi har köpt för ca SEK 60.000 kronor från megabad. i Sverige skulle motsvarande produkter ha kostat över 100.000. Vi har köpt bl.a 3 vägghängda toaletter med väggfixturer, 2 handfat, många kranar (mest Hans Grohe) och sedan inbyggda kranar till badkar, handfat och duschar (snordyrt i Sverige).

Beroende på vilket badkar du köper så skulle jag nog rekommendera dig att köpa även tillbehören. badkaren är "rena" dvs du måste köpa till vattenlås, bottenplugg och översvämningskydd. Allt detta är för det mesta ett "set" som sitter ihop. Till badkaret måste du också köpa fötter eller en ställning för det att stå på. En del badkar har uttag för kranar på kanten, då kan det också vara bra att köpa från Megabad. Dels vet de vad som passar till karet, dels har Europa en standard med 150mm som cc-mått för blandarna (i Sverige oftast 160mm). Dessutom är kranarna mycket billigare att köpa därifrån. Fraktkostnaden tror jag inte heller ökar nämnvärt. den är beroende på volym (badkar är stora) samt vikt. Jag skulle definitivt handla på megabad.

Man kan ringa till kundtjänst på megabad. Där har de folk som pratar engelska om man nu inte behärskar tyskan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.