Hej. Har idag haft besök av takläggare från Stockolm för offert på papp, läkt, pannor,vindskidor. hängrännor och stuprör. Taket är ett sadeltak med 14graders lutning utan kupor eller annat krångel på 134m2. Hela kalaset skulle sluta på 172 625 kr. Verkar detta vara ett rimligt pris. Ska kanske tilläga att jag bor iÖsthammars kommun i Norduppland.
 
hej jag vet inte men jag tycker det låter lite dyrt,jag ska lägga om mitt tak till våren på 170 kvadrat med ränndalar,betongtegel,papp,läkt,vindskivsplåtar,rännor,bortforsling,fick en offert på 75000:-,det är duktiga hantverkare som är snabba o med bra betyg av andra,säg att mitt landar på85-90000:-,jag bor utanför uddevalla,du får höra runt med andra vad dom tar,lycka till.
 
När jag hämtade in offerter (förra våren) för vårt tak, ca 90m2, nedplocking och bortforsling av gamla takpannorna, ny papp, läkt, tegelpannor, vindskivor men inga hängrännor och stuprör, så låg prisbilden mellan 90.000 och 200.000 har jag för mig.
 
Bob_the_builder
bofritz, gäller det tegel eller betongtakpannor? Prisskillnaden är ganska rejäl nämligen (nästan dubbla priset för tegel)
 
Hej igen. Det är nog så att valet står mellan betong eller plåt, beroende på vilken minsta rekomenderade takvinkel är för respektive material. Det Stockholmsfirman använde var glaserade betongpannor .
 
Redigerat:
Bob_the_builder
Ner till 14 grader fungerar betongtakpannor. Jag tycker det låter riktigt, riktigt dyrt med 170 kkr... Dock så är jag sparsam gränsande till snål och räknar bara materialkostnader eftersom arbete är att betrakta som gratis när man gör det på fritiden... :) Känns som att materialkostnaden för ditt tak är mindre än 20 kkr och att då jobbet skulle kosta 150 låter lite drygt...
 
Redigerat:
hej igen,ja glaserade pannor är mkt dyrare än oglaserade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.