Är det någon som vet om grålumppappen som byggmax har (under golv) rulle 1x15m är något liknande den gysinge har? Den har samma mått och väger 6kg men byggmax står ingen vikt så jag kan inte uppskatta om den är tjockare.
 
Ingen som har några åsikter, verkligen......:)
 
har använt byggmax variant i två rum och det funkar bra. Har ingen åsikt om gysinges annat än vid anblick förefaller det vara exakt samma produkt.
 
Tack Pelle, jag tyckte också det nämligen men vet inte riktigt om det finns flera varianter av lumppapp. Jag ringde byggmax för att få en vikt att jämföra med, tänkte att det kanske var tjockare men han hade ingen uppgift om vikt. Den väger väl några kilo var svaret ;)
 
Samma svar som pelle, vet inte om det är samma men det ser så ut i alla fall. Jag har använt byggmax variant i nästan alla rum, antingen som rivna rutor eller underlag för tapet. Bifogar en bild på vår pappade hallvägg som brorsan målat. Vi tycker det blev fint i alla fall. Syns kanske inte så bra men det är rivna rutor, de vågräta skarvarna syns knappt på bilden.
 
  • page15-1007-full.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Tjusig målning. Jag hade tänkt riva i bitar också, ser fint ut tycker jag.
 
Ja lumppapp i fyrkanter ger lite liv åt en vägg, men det tillför kanske mest om man målar enfärgat. Dåligt vald bild kanske men då fick ni se målningen i alla fall. ;)

Skulle det göra någon skillnad om det var annan lumppapp än gysinges? Jag menar, hur stor skillnad kan det vara på lumpapp och lumpapp som ser likadan ut? :) Jag tycker nästan tvärtom, byggmax är billigare, och alla gamla hus blir inte så gysinge-likriktade och jag slipper stoppa de där extra kronorna i Gudmunssons ficka.
 
Jag resonerade lite så också men blev osäker på om den papp som använs under golv kanske var av en annan typ som kanske inte lämpade sig målad på väggar.
 
Tycker Gysinge är lite luriga i sina produktbeskrivningar. Man får intrycket att deras grejor är unika och absolut inte samma som man kan hitta i andra butiker. Vi gick på en sån nit när vi köpte fönsterkitt för flera år sedan. Enligt Gysinge var det svårt att få tag på riktigt linoljekitt och i deras katalog fanns bild på en spann med Gysinges logga. Vi köpte det til lalla våra fönster men när kartongen kom hem var det Tremcos små plastburkar med linoljekitt...senare hittade vi dem till under halva priset på Bygga. Så vi är ganska noga nu med att dubbelkolla allt innan. Tycker dte är fel att visa en spann med deras logga och så egentligen saluföra någon annans märke.
 
Ja Sophie håller med. Kallas inte sådant falsk marknadsföring?
 
Halloj. Den lumppapp som Gysinge säljer är sådan som normalt används under golv. Håller inte med om att det tillför mest på enfärgat. Kolla in Gysinges handbok (samma miljö finns i invändig renovering) på hallmiljön med marmorerad vägg (tror att det är sienamarmorimitation), helt underbar miljö. Men helt klart är ju att man river själv från rulle, lite skoj till och med småungarna kan vara med på...
Just lappsättning på prylar/förpackningar med Gysingedekalen är nog något som görs medvetet. Samma sker ju i livsmedelsbutiker utan rabalder. Där brukar iofs scenariot vara motsatt att det blir en lågprisprodukt istället för högprisprodukt (köttfärs undantaget ;))
 
Har också satt på väggarna rivit ark. Om man vill ha en papp som är lite tjockare så ska man leta efter Trelleborgs papp som finns(fanns i allafall) i två varianter. KRauta hade den förra året när vi köpte. Den är riktigt tjock och fin.
 
Tack för svar, då blir det nog den billigare varianten. Det är ju dumt att betala mer än man behöver, sen har jag nära till byggmax ;) . Jag hade tänkt försöka återskapa den äldsta tapeten jag hittade, om jag kan göra ett schablonmönster av den.
 
Glöm inte att följa upp med bilder. :)
 
Ja visst är det kul med bilder på andras hus :) tycker att det är alldeles för lite bilder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.