Min boschfjuttdragare har motorbroms...
 
Jag har Milwaukeen och den har motorbroms, en trevlig överraskning eftersom det inte stod i specen.

Milwaukeen är för övrigt en mycket trevlig liten rackare.

Jag kan möjligen irritera mig lite på att man måste använda bits med urfasning (som är lite längre) för att dom ska fastna i bitsfästet. Dvs korta, raka bits går bort eller används med risk för att de trillar ur.

/fredrik

Schysst sammanställning för övrigt sentinel, önskar att det fanns fler i samma stil när man ska till och köpa något litet verktyg.
 
Redigerat:
Uppdaterade med info om Durofixen (tack ACME). Kan tycka den är väldigt lik Flexen och
man kan ju undra hur datan skiljer sig så. Antar att Makitan levereras med 2 batterier oxå
iom verktygsladans säljer den så.
 
Skillnaden i moment kan bero på om dom har angett skruvning i mjukt eller hårt förband.
Durofix har även en modell som heter 1286, som gissningsvis är baserad på den vanliga Flex Ali-modellen (eller tvärtom?). http://www.durofix.com/products_sub.asp?no=78
 
Vad kostar Milwaukee C12D? Vet P-Plats detta i huvet månne? ;)
 
Min favorit i denna sammanställning är Boschen. Ruggigt kompetent fjuttdragare, med bra laddningstider. Som målare har den funkat förträffligt till mina behov (demontering och montering av badrumsskåp, hatthyllor, diverse småskruv mm mm).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.