Har monterat nya massiva spegeldörrar och nya karmar och funderar på att lägga i en klick fogskum mellan karmen och reglarna. Dels för att isolera mot ljud och temperatur men kanske mest för att "klistra" fast karmen ordentligt. Brukar man lägga fogskum inomhus eller ska jag skrota den iden direkt?
 
Det enda som jag vet är att fogskum är väldigt cancerogent. Så jag skulle inte använda det inomhus.

/sam
 
Fogskum som har härdat klassas som vanligt avfall och är då inte cancerogent.
 
Inget fel med fogskume inne, jag har använt det på vissa dörrar, tex toadörrarna.
 
Pratade med en snickare om detta och han sa att det var helt okey att använda fogskum även inomhus. Nu vet jag att mina dörrar sitter ordentligt klistrade. Kan vara bra om nån får för sig att tjura och slänga igen dem allt för hårt... Hehe..
 
Vad är fördelen med att använda fogskum vid innedörrar jämfört med "vanlig" drevning?? Har det en ljudisolerande effekt? Om inte det finns några avgörande fördelar förespråkar jag drevning vilket är både enklare och billigare.
 
Doctool skrev:
Vad är fördelen med att använda fogskum vid innedörrar jämfört med "vanlig" drevning?? Har det en ljudisolerande effekt? Om inte det finns några avgörande fördelar förespråkar jag drevning vilket är både enklare och billigare.
Jag håller med. Karmskruv + drevning är helt OK. Kanske fogskummet ljudisolerar lite bättre, men då måste du ändå ha en ljudisolerad dörr med gummilist etc för att dra nytta av tätningen i karmen.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.