Men som jag skrev tidigare. Har man direktverkande EL så är de väl ändå smartare att satsa pengarna på en luftvärmepump än på massa high-tech styrutrustning för att göra nattsänkning?
 
Håller med, har själv lvp och gottar mig med 21 grader varmt dygnet runt, men det kan ju finnas anledningar till att man inte kan installera lvp, tex hyresrätt eller dålig ekonomi.

Måste man behålla direktelen så kan man tjäna en hel del på elektroniska termostater som håller en jämn temperatur istället för att det ska variera +- 2 grader.
 
prototypen skrev:
Sänker man medeltemperaturen så minskar energiåtgången, jag har faktiskt läst gymnasiefysik för en 30 år sedan och den gäller fortfarande.

Sedan om man tjänar pengar på detta är en helt annan sak, det var syrran som läste ekonomi.

Protte
Tur att det var syrran! Hon kan säkert skilja på spara och tjäna! :p

(förlåt, kunde inte hålla mej!!! :surprised: )
 
21 grader inne? För varmt..

tycker 18-19 är lagom.


Billigare att sänka värmen till 10 grader inne, sedan köpa ett underställ. eller en motionscykel...
 
pefo skrev:
Tur att det var syrran! Hon kan säkert skilja på spara och tjäna! :p

(förlåt, kunde inte hålla mej!!! :surprised: )
Den här tråden har fått 2 läger, det ena vill spara energi och det andra pengar.

Protte
 
prototypen skrev:
Den här tråden har fått 2 läger, det ena vill spara energi och det andra pengar.

Protte
Tre läger: Jag vill bara ha det varmt och gott. Får man säga så??:eek:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.