Vi undrar om det finns någon som byggt ett Ägir eller något annat hus från Älvsbyhus och valt att ta bort taket över entrén som idag är standard.
Kan man överhuvudtaget välja bort taket?
Vi tycker att det skulle göra att huset får ett tuffare uttryck om man gjorde så.
Även om man kunde byta panelen som går över och under alla fönster till liggande panel och sedan måla i en avvikande kulör.
Detta får man ju förstås göra själv i så fall, men är det möjligt att göra så?
Har ju inte sett ett Älvsbyhus på nära håll så vi vet inte riktigt om det går att fixa i verkligheten.
Tacksam för alla svar som vi kan få.

//Jenny och Mikael
 
Sadeltaket över entrén går att välja bort... Dock får du nog ringa huvidkontoret/säljaren och fråga hur man gör...
Personligen skulle ja aldrig välja bort det, men smaken är ju som baken...

Byta panelen är ju knappast så svårt, bara bända bort den gammla och spika på ny.... Men Älvsbyhus gör knappast det från fabrik...
 
Jag förstår ju hur ni tänkt er, men tror inte riktigt på iden. Jag hade hellre kollat a-hus basics vinkelhus. I standard har dom ju redan det utseende ni beskriver + bättre planlösning o platta på mark. Själv är jag mer såld på deras modern tillval, med bara liggande panel ala newport stil - så snyggt!! http://basic5goteborg.blogspot.com/ kolla in detta fina hus!!
 
Till Adde k. kan jag bara säga att nog vet vi att Älvsbyhus inte gör några ändringar så det hade vi tänkt att fixa själva med hjälp av en byggnadssnickare som vi känner.
I och med att Älvsbyhus har hafr samma modell på hus i alla år så är det ju klart att de känns lite föråldrade ibland, men å andra sidan så kan de ju hålla ner sina priser rejält mot andra husföretag.

Till malinwi så tackar vi för förslaget till A-hus villa basics.
Har redan kollat in den planlösningen, men tyvärr så passar den inte oss.
Så det får bli ett Ägir, men med lite egna ändringar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.