Hej,

Jag är ute efter en tv-bänk i mörkbetsad sheshamträ men vill ha möjlighet att stänga om apparaterna.
Har hittat denna som jag gillar: http://www.interstil.se/?id=24&sort=4&s=945&s2=845&view=on&shop_id=144385
men den är ovanligt hög (64cm) för en tv-bänk.
Någon som vet någon annan tv bänk av sheshamträ med dörrar eller någon som kan kommentera höjden. Skulle 64cm vara för högt??
 
Någon?
 
Om 64cm är för högt vet bara du, jämför hos vänner o bekanta och på möbelaffärer och se vad du gillar.
Shesamträ har jag alrig hört talas om, men den du länkar till påminner om MIO's Carpati-serie??
 
marfre skrev:
Tack för ditt svar men hittar ingen serie på Mio som heter Carpati däremot Indo som är av shesham-trä. Denna tvbänk har nästan samma höjd: [länk] så denna höjd är kanske inte för hög...
Min 32" står på en yta som är 70cm över golv och det är alldeles lagom (IMHO förstås). Jag har i ganska många år nu levt med "högt" placerad TV och jag kan inte längre tänka mig att ha den 30-40cm över golvet. Den första tiden var det lite omställning (man tittade för lågt), men sedan har jag bara sett fördelar; man kan se TVn över grejjorna som står på bordet; det går att ligga i soffan och se TVn även med bord i vägen; barn på golvet kommer inte i vägen (och de sitter dessutom inte så nära som de annars gör; det går nämligen inte att se TVn då).

Ingen besökare har klagat; men smaken är som som bekant som baken, så "högt" placerad är kanske inte för alla. För högt (så att man måste titta "uppåt") blir antagligen obekvämt; vi är gjorda för att titta ner eller mer eller mindre rakt fram; dvs bara lite över siktlinjen rakt fram.
 
Angående Interstil.se: Är möblerna därifrån svindyra, eller rel. humana? Har hittat en hel del i min smak på den sidan, men man blir ju orolig när priserna inte är utsatta, och till råga på allt svarar de inte på e-mail.
 
Det är en seriös firma med bra priser :)
pröva att kontakta de igen du! annars kan du ju kolla hos deras återförsäljare som du finner på deras hemsida
Har handlat massor hos de :)
 
Tack för svaret. Jag har mailat dem, men har bara fått ett svar i stil med "alla butiker har sitt pris", samt deras senaste möbelkatalog hemskickad, utan prissättning givetvis... har varit inne på de återförsäljares hemsidor som finns inom mitt närområde, men inte hittat de möblerna jag letar efter där.

Det bästa jag har kunnat finna på ze Google är att en 120*200 sängstomme modell Äpplet kostar ca 4500kr och att ett sängbord modell Äpplet kostar ca 1100kr på Möbelmagasinet, som dock ligger långt åt helvete från där jag bor.

Ingen som har några andra förslag?
 
warwick skrev:
Det är en seriös firma med bra priser :)
pröva att kontakta de igen du! annars kan du ju kolla hos deras återförsäljare som du finner på deras hemsida
Har handlat massor hos de :)
Låter bra det! =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.