Det är ju rätt svåra krav på avlopp nu för tiden, och jag börjar överväga någon form av urinseparerande utedass eller liknande till den fritidsstuga jag funderar på att bygga. Kanske med elektrisk förbränning av latrinen för att slippa hanteringen. Men jag vill helst ha utedasset utomhus, och inte inne i stugan. Mest för att det tar mycket plats.

Jag funderar därför på att bygga en extra stuga vid sidan av, där dasset får vara, men även dusch och tvättstuga. Det vore på sätt och vis skönt att ha allt detta på en plats, och endast ha avloppet från vasken i stugan. Och en sånt där handfat i plåt inne i en städskrubb kanske.

Men kommer det bli dumt att dela upp det på detta vis? Det blir ju inte mer än 20-30m mellan byggnaderna, så det blir ju inte långa biten att gå, och dessutom är man mest i stugan på den varma tiden av året.
 
Varför inte? Mysigt med ett utedass i modern tappning. Tycker inte det är dumt, ser en viss charm i detta. Det är ju du som skall bo där vissa tider. Bygg som du vill ha det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.