Hej! Är ny medlem och väntar på ett Höner som kommer till sommaren. Vi ska inreda vår övervåning direkt och funderar på att göra full takhöjd upp till taknock. Är det någon som har gjort detta? Tips och idéer mottages tacksamt. Vi ska för övrigt ha ett sovrum på vardera sida med allrum i mitten samt en toalett med dusch. /Maria
 
Jag har också tecknat mig för ett Höner med samma planer som du för övervåningen. Det man skall tänka på enligt min säljare är att få ventilationen att fungera i nocken. Alla 1½-plans Älvsbyhus har ventilationsgaller i gavelspetsarna som är anpassade för att ventilera i det utrymme som normalt bildas ovanför övervåningens "tak". Detta skall tydligen gå att lösa ändå genom att se till att ventilationen kan passera genom ventilationshål takstolarna. Observera att om du valt en takkupa så får du en ganska så ful avbärare i takstolskonstruktionen. ;)
 
Hej,

Jag är också intresserad av tips och ideer, ska också bygga ett höner i sommar/höst. Låter mycket intressant att inreda med fullhöjd. Svärmor och svärfar har ett äldre 1 1/2-planshus med fullhöjd i allrummet på övervåningen, cirka halva övervåningen. Tycker det är snyggt.

/Christian
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.