Jag undrar om det är någon som beställt Villla Kalmar har kunnat förhandla sig till större badrum? Vi skulle nämligen vilja ha både dusch och badkar.
Ytan man kan använda är naturligtvis klädkammaren.

Hur har ni gått till väga?

Kalmar 08
 
Hej!
Vi har beställt en Kalmar, dock är det inte möjligt att ändra något i planlösningar då det är färdiga bitar från fabrik som sätts ihop, därav det låga priserna på villor. Vi valde att göra om klädkammaren till en bastu istället (finns med i tillvalen). Vi har sedan efter leverans valt att ta in en byggfirma som kommer ta bort väggar och täppa till en dörr i efterhand. Det gick från smålandsvillan få golv och dylikt levererat löst för att underlätta det hela. Detta kanske är ett alternativ för er om ni vill ha större badrum eller så får ni bygga ett större på ovanplan?

Mvh
Annie
 
Hej ...
... och tackar för svaret Annie ... jag anade att det var så vi måste gå till väga.
Det dyker säkert upp fler frågor på vägen till att huset står på plats.
Mvh
Jocke Kalmar 08
 
Lyfter denna tråd och hoppas att representant från SMV kan svara på om det fortfarande är på samma sätt?
Då Kalmar, vad jag vet, är identisk med Nybro bortsett från Vinkeldelen så tycker jag att det är väldigt märkligt om det inte kan gå att få det större badrummet. Det borde inte bli tal om någon ändring från fabrik då huset redan finns med det större badrummet. Tycker att ca 4 kvadratmeter är oerhört litet och att själv behöva slå ut en vägg och i efterhand själv fixa detta känns inte speciellt lockande. Hur ligger det till idag och vad är anledningen till att det inte går att få det större badrummet?
 
Nybro och kalmar är inte identiska som du skriver. Ingången till köket skilljer sig. Dock kan jag säga tt jag tycker det är konstigt att inte större badrum finns som ett tillval på kalmar då Jag själv har sett en kalmar i fabriken i sundsvall där badrummet hade blivit större, detta var i januari.=)!
 
Hej

Dessvärre finns inte större badrum som tillval till Villa Kalmar. Efter slutbesiktning har du möjlighet att bygga om ditt hus, men tänk då på att det finns elledningar och rör i väggarna.

Mvh
Anna
Marknadsstöd SmålandsVillan
 
lindhaga skrev:
Nybro och kalmar är inte identiska som du skriver. Ingången till köket skilljer sig. Dock kan jag säga tt jag tycker det är konstigt att inte större badrum finns som ett tillval på kalmar då Jag själv har sett en kalmar i fabriken i sundsvall där badrummet hade blivit större, detta var i januari.=)!
Jo, det är ju tråkigt att det går för vissa.

Smalandsvillan skrev:
Hej

Dessvärre finns inte större badrum som tillval till Villa Kalmar. Efter slutbesiktning har du möjlighet att bygga om ditt hus, men tänk då på att det finns elledningar och rör i väggarna.

Mvh
Anna
Marknadsstöd SmålandsVillan
Jag skulle i princip bygga badrum i köket, så att jag efter slutbesiktningen kan bygga om huset tog jag som en självklarhet, men det känns inte så relevant.

Tack för ditt svar hursomhelst.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.