Vårt badrum är knappt 10 kvm golvyta, en dörr och två normalstora fönster. På väggarna är det 10x30 samt 20x30 och på golvet 30x60. Kan det vara rimligt med 60 timmars arbete för en hantverkare att sätta plattor, foga samt mjukfoga. Tycker det låter mycket! Han säger att han har varit här dessa timmar och vi har inte skrivit upp när han varit här så vi har ingen riktig koll.
Någon som vet ungefär hur mkt man räknar normalt?!
 
T
Det ingick ingen förarbete/flytning och tätskiktning i dessa timmar?
 
Nej, inget förarbete.
 
Låter inte helt orimligt i mina öron!

// Kim
 
T
Nja, låter lite väl mycket, nästan 8 arbetsdagar. Särskilt med tanke på storleken på plattorna.
 
Låter på tok för mkt.... inte änns med tätskikt ska de ta sån tid.

Resultatet kanske blev otroligt bra... tog god tid på sej :p
Så du kanske ska vara nöjd iaf.
 
eller var förarbetet väldigt illa, så det tog tid därför.
 
Jadå visst är vi nöjda :surprised:) Men jag tror inte att det var ett dåligt utfört underarbete.....

Finns det ingen tumregel för hur lång tid det bör ta per kvm eller nåt? Är bara lite nyfiken...
 
Min plattsättare tog ca 40 timmar på sig för 30x60 plattor på vägg och 10x10 på golv.
22m2 väggyta och 4,8 m2 golvyta. Halva ditt badrum m.a.o

// Kim
 
B6304S1 skrev:
Min plattsättare tog ca 40 timmar på sig för 30x60 plattor på vägg och 10x10 på golv.
22m2 väggyta och 4,8 m2 golvyta. Halva ditt badrum m.a.o

// Kim
Låter väldigt mkt de me om de bara gäller plattsättningen...
 
Jag och min sambo la 24 timmar (per person) för att sätta 10x30 plattor på 15 m2 vägg och 10x10-plattor på 3 m2 golv. Sedan tog det ca 4-5 timmar att foga allt. Nu är ju inte vi profs direkt, och jäkligt petiga. En hantverkare borde göra det på minst den tiden tycker man, och det har han/hon väll gjort om man räknar med att ditt badrum är större.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.