imported_Anders_S skrev:
Då känner jag att jag behöver vara tydligare också. Självklart håller man koll genom att ibland titta till sitt barn men nu pratar vi ju om självklarheter som inte har med varken en vanlig babywatch eller en med bild att göra. Det du oroar dig för hos ett spädbarn som sover ser du inte på tv.n säger du. Inte lär du höra det heller. Frågan är om du behöver en öht?
För att kontrollera temperatur och andning funkar inte någon av produkterna. Ingen jag känner till iaf... :)
Näe jag behöver inte en. Definitivt inte en med bild. Men det vore kul att ha....;)
 
No hard feelings Bjogul :)

Till er andra Det är väl inget fel med "moderniteter" som underlättar, det kallas ju utveckling också.
Ingen lägger väl bort tv-fjärren och går fram till tv'n bara för att trotsa mot att det finns fjärrkontroller?
 
Hard feelings? Nja. men jag vill inte uppfattas som en reaktionär bakåtsträvare eller teknikfientlig.

Jag ser mig snarare som en "early adopter", men som vill lägga mina pengar på rätt funktioner på de teknikprylar jag köper. Jag känner inte heller något som helst "ha begär" efter en babyvakt. Det finns ju så oändligt många andra teknikprylar att dregla över. För min del:
- Ett antal datorer med uppgraderingsbehov
- Byta ut digital video- eller systemkameran
- Utbyte av mobiltelefoner i hushållet
- Mer hårdiskar till servern (eller kanske en vettigare router)
- En ny GPS kanske, fast den gamla duger nog ett tag till
- En mediaextender till sovrummet vore inte fel, kanske också en rejäl platt-tv dit (de är ju så billiga nu)

Dvs. jag lägger gärna ett par slantar på hemelektronik, men ... en babyvakt? För mig är det inte aktuellt med ens en femtilapp extra för att få bild på barnrummet i babyvakten eftersom det är en funktion jag inte saknat på de första två barnen. Dessutom finns det ju ett antal andra tråkiga hål att slänga pengar i.

Självklart blir det inte en Nikon-kamera eller en 50" platt-tv av att man köper en babyvakt som är 300 kr billigare, men det blir ett par hundralappar som man kan göra något roligt för...
 
Sökarn
TV=2.4ghz och sändarstyrkan väntar vi på att få veta, men går man efter detta

Tillverkarnas information om sändningseffekt är ofta bristfällig eller vilseledande. Den maximala sändningseffekten styrs av regler inom olika frekvensområden (MHz). Produkterna i testet med högst maximal sändningseffekt är de som använder frekvensområdet 446 MHz: Doro, Topcom och Cobra. Inom detta frekvensområde tillåts en maximal sändningseffekt på 500 milliwatt jämfört med 10-20 milliwatt för de barnvakter som ligger i de lägre frekvensområdena 27 eller 40,7 MHz.
bör den vara hög?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.