Hejsan allesammans!
Jag och min sambo är i full gång med att återuppföra ett gammalt timmerhus från 1890-talet. Vi ska nu åka till Stockholm för att besöka byggnadsvårdscentrum för inköp till huset. Är det någon som kan tipsa om bra ställen där de specialicerat sig på byggnadsvård av olika slag?

Tacksam för svar/Maria
 
Hejsan och tack för ditt inlägg.

Gysinge har vi tidigare besökt med stor glädje. Vi tänkte oss nu lite närmare Stockholm och enda stället vi vet är Nacka byggnadsvård.

Men tack ändå för ditt tips/Maria
 
Skansens byggnadsvård eller vad det nu heter som ligger norr om och utanför själva Skansenområdet.

Kulturhantverkarna har ju butik vid norrtull men den kanske inte är så festligt att besöka ;)

Sen finns det några "återvinningsbutiker/-lager" i Bromma och Sundbyberg men jag har dålig koll exakt på var de ligger då jag inte varit där själv (eller är det dom som Benno nämner?!?).
 
Magasin 3 heter stället i Bromma. Det ligger på samma gata som Hells Angels lokal...
 
Tack snälla ni för alla tips. Jag är tacksam för de tips jag kan få. Vill försöka hinna med så mycket som möjligt när vi ändå åker ner. Huset måste bli i så nära orginalskick som det bara går.

/Maria
 
Glöm inte Byggfabriken som ligger så centralt man kan komma - Högbergsgatan vid Götgatsbacken på Söder.
/Robert
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.