Har precis påbörjat yttre renovering av vårt hus.
Tvättat huset, skrapat och idag kapat till alla paneler som jag skall byta imorgon efter att jag grundat dem idag.
Men...detta oerhört stabila (ironi) väder som vi har denna sommaren medför ju inte direkt att man kan planera någonting.
Kapade precis nyss klart alla paneler utomhus i skinande solsken och 20 grader varmt och hann lägga in dem i garaget när regnet helt plötsligt börjar ösa ner.
Samma sak när vi för ett par dagar sedan provmålade med en halvliter färg och blev supernöjda, satte oss i bilen och åkte ner till färghandeln och köpte på oss 20 liter färg som min sambo kunde börja måla med.
Tro la fan att det börjar ösregna på vägen hem så vi har inte kunnat börja måla ännu.

Usch och fy för svensk sommar!

PS: Nu skiner solen ute igen så jag äntligen kan vara ute igen och grunda panel...
 
Jag gillar svensk sommar! Mycket bättre än svensk vinter... Den är ju så kort bara, och lite lynnig.
 
Känner igen dig precis...har ställning uppe för att skrapa och måla huset. Och här på västkusten så är ju inte vädret precis att lita på för tillfället... Skrapar för att trät ska torka lite-och så regnar det så måste trät torka lite till osv. osv. osv...
 
Nu skall det ju bli kanonväder på västkusten! Weeeehooooo! ! !
Å våran snickare kommer imorgon (tisdag), kan inte bli bättre! :)

Så det blir perfa å måla när han spikat upp panelen! Göttans! ;)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.