Igår skrev igår och frågade om fuktskyddet skulle gå in under eller upp på tröskeln i badrummet och fick svar att det skall gå upp.

Jag har en liknande fråga med avseende på dörrfoder. Skall fuktskyddet ledas in under, eller fram och upp en bit på det. Jag läste någonstans att dörrfodret skall vara på, men i så fall kommer det att bli problem med hur stort avstånd som skall lämnas till golvet. Jag menar, just nu vet jag inte hur högt fuktskydd, fästmassa och kakel blir när det är på plats.

Tacksam för alla svar!

Mvh
Lars
 
Fodret spikar du dit när all isolering och plattsättning är klar, och kapar dom knappt 1 cm "för korta" så att dom inte står på klinkern.
 
Allt skall tätskiktas. Oavsett om man väljer att kakla fram till foder eller kakla för att sedan montera foder utanpå. så skall fodret monteras efter du har kaklat. Alltså tätskikt in under foder o upp på tröskel.
 
Ok, då vet jag hur jag ska göra. Tack för svaren!
 
Litet förtydligande;
Tätskiktets uppvik på tröskeln ska fortsätta över karmen och ut på väggen via den igensatta spalten mellan vägg och karm. Det blir knepigt att lösa med fodret på plats och därför monteras detta efteråt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.