Jag har funderingar ang ett fönster som sitter mitt ovanför badkaret .När jag började att kakla så verkar det vara väldigt med regler för att få det tätt så att alla blir nöjda,men det hela verkar vara förkastligt då det sitter ett fönster  mitt där man badar och duschar,där om någonstans så kommer det att krypa in vatten och vattenånga,hur gör man för att få tätt runt fönstret. :-?
 
Förslagsvis klär du in fönstersmygen med gips (om du inte redan har en murad och putsad vägg) och sen tätskiktar du på samma sätt som resten av rummet. Se till att du får lite fall också. Sen kaklar du som vanligt och drar en silikon mot fönsterkarmen när det är klart. Men du ska såklart inte utsätta fönstret för direkt vattenbegjutning ändå.

Edit: Och sitter fönstret så att det inte går att undvika att spruta vatten på det när man duschar så får du nog sätta upp ett draperi som man kan dra för fönstret när man duschar.
 
Jag har också ett fönster i dusch/badutrymmet, det är placerat så dumt att den utsätts för stänk från duschen. Blir nog tvungen att klippa till ett snyggt dusch drapperi att skydda fönstret från det värsta stänket. Har inte hittat någon bättre lösning än....
 
Kan ett aluminiumfönster vara en bra idé? Det kommer nog inte ruttna i alla fall...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.