Ska så småningom till att lägga golv på vår nya övervåning. I ett av rummen har en tidigare felkonstruktion (de hade stöttat upp en takkupa med en stolpe mitt i golvet) gjort att golvet har en rejäl svacka uppskattningsvis ca 2-3kvm i en något cirkulär from. Djupet är i mitten ca 18mm.

Golvets nuvarande ytskikt är golvspånskivor skruvat i 2x4" som i sin tur ligger på två lager stock (ligger i kors)...

Att bryta upp golvet och regla upp så det blir rakt tror både jag och snickaren blir problematiskt och dyrt (arbetstid...)

Golvet vi troligtvis kommer att lägga in är grova vitoljade grantiljor som ska skruvas.

Nu till frågan, har någon en bra lösning på detta?:D
 
Flytspackla?
 
jon_h skrev:
Flytspackla?

Hur går det då att skruva in golvplanket?

Har redan pratat med snickaren om det men han tyckte inte det var så lyckat, minns ej vilken motivering han hade...
 
Man får förborra.

Jag är inte säker på att det är en bra idé. Det bygger liksom på att golvet inte sviktar i dagsläget, då kommer det bara att bli kex av spacklet med tiden. Är golvet stumt däremot så ska det fungera bra.
 
Du kan väl jämna av med sand, det använde man förr under parkettgolv.
Jag har själv använt tvättad sandlådesand och rätskiva.
 
Kan inte snickaren klyva till träribbor som läggs över "hålet" på lagom cc-avstånd och sedan skruva golvet genom dessa?
 
HEJ
Jag har ju ett liknande problem ,men med ännu större yta . Det borde finnas nån form av träfiber-spackel som man kunde använda som flytspackel. Något för spackel-tillverkare att fundera på.
MVH
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.