Kolla in bilderna på internet och dra era egna slutsatser.
HGS Linköping har utfört kakel och klinker samt arbetet med fönstersmygar och foder.

HGS i Linköping arbetar tillsammans med Anebyhus i Linköping.

http://www.pbase.com/andben/byggproblem




 
Oj oj oj oj... :-[
 
Gräsligt!
 
bmw skrev:
Kolla in bilderna på internet och dra era egna slutsatser.
HGS Linköping har utfört kakel och klinker samt arbetet med fönstersmygar och foder.

HGS i Linköping arbetar tillsammans med Anebyhus i Linköping.

[länk]
Fy f-- rent ut sagt. Och detta pack ska kalla sig hantverkare. Jag blir förbannad bara jag ser detta det bara kokar i mig. Hur kan dom lämna det sådär? Hoppas det löser sig för dig nu!
 
Käre tid så det ser ut! :(
 
Ojoj....

Jag tittade lite på http://www.pbase.com/andben/image/55602515

Om ni inte har bestämt att det ska se ut så själva, så undrar jag hur en hantverkare med lite självaktning kan avsluta fönsterfodren på detta sätt. Självklart ska fönsterbrädan gå ut under fodret och fodret stå på fönsterbrädan.
 
Hemmakatten
Fruktansvärt!! >:(>:( Stackars er! Det verkar ju som om nästan alla ytskikt behöver göras om. Stå på er! Såna där klåpare skall inte få slippa undan. >:(
Kom detta som en chock för er vid tillträde/besiktning eller har ni under arbetets gång haft möjlighet att se och kommentera hur saker och ting har hanterats?

Berätta gärna fortlöpande hur det hela avlöper.
 
Hemmakatten skrev:
Fruktansvärt!! >:(>:( Stackars er! Det verkar ju som om nästan alla ytskikt behöver göras om. Stå på er! Såna där klåpare skall inte få slippa undan.  >:(
Kom detta som en chock för er vid tillträde/besiktning eller har ni under arbetets gång haft möjlighet att se och kommentera hur saker och ting har hanterats?

Berätta gärna fortlöpande hur det hela avlöper.
Det går lite framåt ;)...  Tectool Bygg har bekostat ny spishäll och lucka till microvågsugn. (Men vägrar fortfarande stå för en repad köksfläkt.) De fula fönstersmygarna ska jag spackla och måla om själv. (Besiktningsmannen från GARBO hade inget att anmärka på fönstersmygarna :p!) Den fula klinker-fogningen i tvättstugan får vi leva med. En del jobb är riktigt bra utfört, klinker i hall och badrum är helt ok kvalitet, tapetserade och målade väggar är tex. bra utfört.  

Problemet med centraldammsugaren kommer troligen att lösas eftersom jag tagit reda på att det går att montera en liten hydropress istället för den stora hydroforen som sitter där nu. (Bristande samordning mellan entreprenörerna, det här borde nån ha undersökt för längesedan.)

Jag tror att mycket av problemen beror på att det blev ett panikläge på slutet, entreprenörerna sysslade med annat när dom borde ha färdigställt vårt hus. En stor del av arbetena med ytskikt utfördes typ inom två veckor innan inflyttning. Därför blev det så att alla problem uppdagades dagarna före inflyttningen.

Vi har råkat ut för sånt man bara trodde "hände andra."

Vill tacka för allt stöd vi fått på forumet, krafterna rinner liksom bort när man råkar ut för sånt här - men batterierna laddas lite igen när man får "medhåll". Att diskutera med entreprenörerna har varit som "hälla vatten på en gås". Och man har fått tjata om samma sak ett oändligt antal gånger för att det ska hända nåt. (Gäller även Anebyhus säljare, och även företaget Anebyhus...

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.