Hej!

Är det någon som har sett nya kökshandtag av den gamla goda 60-talsstilen säljas, kromade böjar med en genomskinlig plastplatta bakom? Skulle passa perfa i uppfräschade köket, de gamla plastbitarna har gulnat en under de 45 år de hängt där... Ett litet "problem" kanske kan bli att de är cc 86mm, vilket verkar ganska svårt att få tag på i normal prisklass i dagens läge.

Något tips på inköpsställe?

/Elin
 
Vi har likadana fast med svart plastbricka. Vi brukar leta på loppisar efter handtag att komplettera med. Din sort med genomskinlig plastbricka är vanligare. Man kan ju prova att måla baksidan av plastbrickan svart. Då syns det ju inte att den gulnat. ;)
 
Du kan försöka med någon som tillverkar saker i plexiglas. De fräser ut plastbitarna efter dina gamla och de går också att få dem kantfrästa med en fasning.

Jag renoverade ett 30-tal gamla täckskyltar på en spelmaskin för ett par år sedan och gav ca 20 Kr st för plattorna som var 12 x 15 cm med 4 hål och myntslits i mitten.
 
kloka_elin skrev:
Hej!

Är det någon som har sett nya kökshandtag av den gamla goda 60-talsstilen säljas, kromade böjar med en genomskinlig plastplatta bakom? Skulle passa perfa i uppfräschade köket, de gamla plastbitarna har gulnat en under de 45 år de hängt där... Ett litet "problem" kanske kan bli att de är cc 86mm, vilket verkar ganska svårt att få tag på i normal prisklass i dagens läge.

Något tips på inköpsställe?

/Elin
Habo beslag har ett som heter "lådhandtag 555" kolla Habo.com och klicka vidare till katalogen...
 
TACK mr Z!!!

Det är exakt sådana jag vill ha!

Å, vad glad jag blir, tack igen!!! :)

/Elin

...Och dessutom ser jag att man kan köpa lösa plastbitar!! Fantastiskt! (Har visst fastnat i utropsteckensträsket...!)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.