Prästgård för nermontering
F.d. Sidensjö Prästgård, 1 3/4 plan, yttermått c:a 18.2x9.4m. Enhetligt timrat. Byggår c:a 1790, flyttat till nuvarande plats omkr. 1850.

Mycket av det gamla bevarat, bl.a dörrar, munblåsta fönster, tak, golv samt mycket av lister och foder. I huset finns en gjutjärnsspis samt en kakelugn. Ryggåstak i hela övervåningen. Står 2 mil söder om Örnsköldsvik.

P: 100 000 el. bud

Utförlig beskrivning med bilder och ungefärlig planlösning finns att ladda ner på på http://sampal.diinoweb.com

PM:a för kontakt.
 
Hm....sluta lägg ut sådan där lockbeten...det suger ju i tarmen när man tittar på bilderna..wow vilket projekt.

Nä...jag ska inte dra på mig mer men sugen, det är jag allt...Får jag ställa en fråga om varför ni säljer och inte renoverar själva???
Självklart är vi alla olika men hade jag detta hus i min hand så.......

Lycka till med försäljningen och vad ni än gör, bränn aldrig ner det!!!!
 
Jo häftigt objekt är det ju. Men man ska veta att den minsta kostnaden för ett objekt som denna är den för stommen. Anledningen till att vi inte har valt att renovera upp uset själv är främst pengar, det är svårt att motivera investeringen för banken här uppe. Dessutom är vi småföretagare och småbarnsföräldrar så tiden sätter stopp för projekt i den här storleken.
Det är bättre att någon med som har intresset och möjligheten att ta hand om huset gör det så att det inte bara står här och förfaller, det är ett öde som alltför många storgårdar här uppe har gått till mötes.
 
Jag förstår mycket väl situationen. Synd bara att tidigare generationer låtit huset förfalla!

Hoppas verkligen att det går vägen för huset och att det finner någon tok som är beredd på jobbet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.