Håller på att riva ner det gamla köket för att montera in ett nytt kök från IKEA.

Det syns inte på bilden men där spisen börjar så vinklas väggen inåt i rummet. Så därför "måste" jag gjuta en egen bänkskiva för att slippa behöva en skarv.

Vad tror ni om detta:

IKEA`s ek-kök "Tidaholm".
Svart mosaik där köket är och resten av väggarna vita, "putsade".
Gjuten bänkskiva.
Ek-golv.
 
  • mitt nya kök 3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om att gjuta skiva i betong finns en gammal tråd:
http://www.byggahus.se/forum/byggma...uta-en-baenkskiva-i-betong-bilder-fragor.html

Men egentligen tror jag inte att du "måste" gjuta bara för att du har ett hörn och inte vill skarva.
De flesta leverantörer av skivor kan fixa andra former och bredder än standard. Men det kostar säkert lite mer pengar än om du gör en skarv.

Färgerna tror jag kan bli snyggt. Men det blir väldigt lite arbetsbänk. Kan du inte få in kylskåpet någon annan stans så att du får lite mer arbetsbänk? Om du inte har jättemycket mat kanske ett kylskåp som bara är under bänken skulle räcka?
 
Jag kommer att på väggen mitt emot kylen även ha två st högskåp (233x40), ett som städskåp och ett som skafferi. Men jag skulle visserligen kunna sätta kylen i hörnan sidan om dessa högskåp. Men då får jag dra kabel dit för där finns ingen kontakt. Men det är nog det minsta problemet för jag måste ändå dra ny el i köket, bla hugga in nya rör i väggarna.

Så då kan jag ju sätta ett bänkskåp där kylen egentligen ska stå.

Men kan man inte ha ugnen där istället och ha ett bänkskåp där ugnen är?
 
Men kan man inte ha ugnen där istället och ha ett bänkskåp där ugnen är?
Varför vill du det? Den är ju bra placerad där den är. Du skulle tex kunna placera en diskmaskin där du ställt kylen, eller diskar du manuellt?
 
Jag diskar själv, bor ensam i en etta så det blir knappt nån disk. Har en liten diskmaskin men har nog bara använt den två gånger så den ska bort för att få plats med lådor. På väggen till höger stod det innan tre skåp men de har jag sålt för att få mer matplats.

Nu har jag bestämt mig det blir som på bilden!! Och på väggen mitt emot kylen blir det två högskåp!! Men de horisontella väggskåpen ska centreras över diskbänken (gick inte att göra i ritprogrammet, iaf så lyckades inte jag :) )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.