Hej,

Har låtit gjuta en platta för garage på 35kvm (gjordes av killarna som gjöt plattan till huset).
Har nu begärt offert för garaget (exkl. platta alltså) från snickaren som ska bygga vårt hus.

Garaget ska alltså vara 35kvm, ha platt tak (enligt detaljplanen) dvs det ska vara som en "låda" uppe på där det ligger en svag lutning inuti denna "låda" så att vatten rinner mot stuprännan. Det ska vara papp uppe på taket.
I övrigt ska det vara träfasad.

Har begärt pris både för isolerat och oisolerat.

Sidodörr, garageport och elen fixar jag separat efteråt.

Undrar nu om ngn kan göra en uppskattning på vad jag bör förvänta mig för pris på detta.
Tack i förhand.
 
En fråga som inte har med priset att göra: Måste ni göra en låda på taket?

Mina föräldrar har exakt den nämnda konstruktionen med låda och papp. De ska nu försöka bygga om sin låda till vanligt tak eftersom det är vanligt att vatten blir stående på taket under våren pga svag taklutning kombinerat med frusna stuprör. Följden blir läckage då värmen på sommaren kan bilda sprickor i pappen som inte står pall när vatten blir kvar på taket en längre tid.

Noterade nu att du bor i Skåne så frusna stuprör kanske inte är lika stort problem som i norr...
 
Redigerat:
jenfor skrev:
En fråga som inte har med priset att göra: Måste ni göra en låda på taket?

Mina föräldrar har exakt den nämnda konstruktionen med låda och papp. De ska nu försöka bygga om sin låda till vanligt tak eftersom det är vanligt att vatten blir stående på taket under våren pga svag taklutning kombinerat med frusna stuprör. Följden blir läckage då värmen på sommaren kan bilda sprickor i pappen som inte står pall när vatten blir kvar på taket en längre tid.

Noterade nu att du bor i Skåne så frusna stuprör kanske inte är lika stort problem som i norr...
Tyvärr så är det så... ville helst ha sadeltak med takpannor.. men kommunen e stenhårda i frågan... ska vara PLATT tak.... enda sättet att ha platt tak med avrinning för vattnet är att man bygga in det i en låda så att det ser platt (bortsett från den sidan som stupröret sitter, därifrån kommer man att kunna se lutningen).
bifogar skisser.
 
  • garage1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • garage2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • garage3.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
OK. Jag förstår. En värmekabel i stuprören kan ju därmed vara en bra grej för att undvika problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.