Finns det något husföretag som ni vet kan erbjuda valmöjlighet när det gäller isolering av tak, väggar och plattan och fortfarande vara totalentreprenad?

Jag vet att Villa Varm har bra solering, men jag vill inte ha jobbet med allt runt omkring.
Jag tycker det verkar avskräckande att behöva fixa någon som gör plattan, det elektriska, snickare, målare och allt vad som kan behövas. Jag tror nog att jag, som inte har några kontakter i byggbranchen, inte kommer billigare undan än att anlita totalentreprenad.

Övertala mig gärna om att jag har fel.
;)

Jag frågade Vårgårda, men de kunde inte erbjuda en platta på 350 mm eller 350 i ytterväggarna pga att deras fabriken inte klarade av det.

Tyvärr.
:(
 
Om jag minss rätt erbuder Villa Varm endast tillverkning av väggar, tak samt stomresning, dvs platta elektriker mm får du fixa själv.

Om du har bra kontakter vore väl annars lösvirke ett alldeles utmärkt alternativ?
 
Vi har tyvärr inga vidare kontakter, eller tid för att lägga 1,5 år på att bygga huset själva...

Det känns som att utbudet av energisnåla hus är väldigt få....tyvärr.
Anebyhus svarade att de aldrig hade fått frågan om bättre isolering tidigare, så de skulle återkomma när fabriken öppnade igen och återkomma om det fanns möjlighet.
 
Jag har för mig att Faluhus har välsiolerade väggar, kolla med dom.

(Själva har vi byggt med VillaVarm).
 
När du byggde med villa Varm, hur mycket betalde ni till dem av husets totala kostnad?
Du behöver inte nämna summan, om du inte vill...
60%?
50%?
 
Av totala byggkostnaden för huset stod husleveransen med stomresning och allt material för ungefär 55-60%.
(Ej inräknat tomtpris och annat runtomkring utan bara det som är kostnader till huset, ex grund, el, vvs)

Då gjorde vi allt byggarbete själva och lejde bara för elen och den vvs som gjörs innan huset kommer, dvs golvvärme och avlopp samt vatten och dränering samt koppling från servispunkt.
 
Redigerat:
Funderar på om man kan komma billigare undan genom att anlita snickare som gör och sätter upp välisolerade väggar och tak istället för Vill Varm, och kanske kan spara en del.
Men det krävs ju en del offertutskick för att få reda på det...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.