Jag har idag 2 malm-enheter, en byrå och en "golvlåda".
Bÿrå'n är en 5-raders, där den översta raden är delad i två lådor, väldigt praktiskt och bra byrå egentligen, men, den är för smal.
Jag har plats för 120cm på den platsen den står, och Malmen är bara 80cm, eftersom jag har en mindre lägenhet, skulle jag verkligen värdera att hitta en snygg byrå som är 110-120cm bred (går absolut inte med en centimeter till :rolleyes:).
Ek-material är snygg, skulle även funka med någon i vitt, kanske pianolack då jag har 2 andra möbler i rummet i just vit blank lack.

Tacksam för byrå-tips!

Den andra enheten är en sådan sänglåda, en sådan här fast i ek:
http://www.blocket.se/vi/16436524.htm?ca=11_s

Alltså en enkel liten golvlåda, som man kan skjuta bort locket på, rätt smidig.
Även här vill jag ha något liknande, fast större.
Gärna högre och lite djupare, i EK eller ev. vit/lack. Här har jag faktiskt ingen anning om andra liknande produkter, men jag har ett behov av den. Det är ganska skönt att kunna byta arbetskläder när man kommer hem och bara lägga dom i lådan, bara att den är lite liten.

Ska bli spännande att se om någon känner till andra grejer som kan lösa problemet :)
 
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40121547 Hittade den på ikea och jag vet inte om den uppfyller alla krav. Den passar väl i en hall men kanske inte sovrum om det nu är där ni ska ha den. På ikea var det annars dåligt med dina färgkrav och att matcha bredden med det ;P
 
Tack för svaret, det var ju verkligen en enorm möbel med tanke på malmen som stod där innan ;-)
Dock tänkte jag ha kläder i den, så jag letar efter en byrå som då kanske är 115-120 bred, och kanske högre än den som står på plats idag.
Tyckte faktiskt den du hittade var ganska tuff, just stilen, hade nog passat, även om jag tror jag håller mig borta från ikea i framtiden, varit lite missnöjd med kvaliteten på många möbler, iof. inte malm, dom är kung :)

Ska ev, våldsgästa en stalands-möbler firma då jag fått tips från en arbetskamrat att han sett en bred byrå där, jakten fortsätter!
 
Ja, vill du inte ha ikea så har jag inte så mycket fler tips att ge ;) Mens om du säger så är den möbeln riktigt stor och tuff. Skulle kanske varit två lådor till eller något :)

Ja, valet du har kvar är ju att kolla runt lite i butiker nära dig. Jag själv älskar ikea och får halvt hjärtinfarkt då det gäller priser på riktiga affärer. Men sen kan jag hålla med om att vissa saker köper man kanske hellre på en affär som andas kvalitet. Men en byrå är inte en sådan sak för mig ;)
 
GustavL skrev:
Tack för svaret, det var ju verkligen en enorm möbel med tanke på malmen som stod där innan ;-)
Dock tänkte jag ha kläder i den, så jag letar efter en byrå som då kanske är 115-120 bred, och kanske högre än den som står på plats idag.
Tyckte faktiskt den du hittade var ganska tuff, just stilen, hade nog passat, även om jag tror jag håller mig borta från ikea i framtiden, varit lite missnöjd med kvaliteten på många möbler, iof. inte malm, dom är kung :)

Ska ev, våldsgästa en stalands-möbler firma då jag fått tips från en arbetskamrat att han sett en bred byrå där, jakten fortsätter!
JA, Stalands/Svenska Hem har en vitlackad bjässe som är B116 D49 H122 cm och kostar 2.950:- Den heter Puls.
1932-300.jpg
 
Vi har byggt förvaring i vårt sovrum av köks-över-skåp från ikea som vi inrett med hyllor och tapetserat luckorna med samma tapet som väggen bakom. (Och så blir det inte så köks-aktigt heller) Då kan du i princip få till vilka mått du vill. Vi valde skåp med bredd 80 och höjd 92, (3 st längs en vägg) och de sväljer ALLT! /M
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.