Hej!

Nu har veranda bygget kommit en liten bit.
Det ska gjutas en platta uppe på Lecablocken, så nu är frågan vad kan jag fylla upp hålet med?
Vågar inte köra med en padda och packa materialet för mycket ifall allt rasar.
Funkar mjölig sand? Elle bästa kanske är att kosta på och fylla upp med singel eller bärlager?

Tror ni att om jag inte packar, så sjunker det lite under plattan och det bildas en luftspalt. Fuktvarning? Några ventiler kanske?

n712445517_1050494_7085.jpg

n712445517_1050495_7409.jpg
 
kan du inte fylla upp med leca kulor ?
de ska väl även kunna förhindra fukt vandring
 
Det känns som ett väldigt dyrt alternativ. Vad är fördelen med lucakulor mot tex. singel? Isolerar det bättre?
Sjunker singel nåt? Det går ju inte packa det.
 
bottna med sten om du har sen ett lager singel eller tvättad makadam
 
Har du lagt armering mellan lagren (rostfri sådan)
Om detta är gjort kan du fylla med sten eller vad du kan hitta som är billigt och kanske lägga frigolit överst,sedan gjuta med betong
Om inte måste du fylla med ngt. lätt typ frigolit eller lekakulor
Eller ett mellanting ,får ej bli felaktigt tryck på muren om den ej är armerad
 
Muren är rikligt armerad. Vi armerade alla liv så det är nog ganska stabilt.
@ Västerhaninge 17 Så jag kan fylla med vadsomhelst? Funderade på att lägga nåt skräpfyll och sedan typ Isodrän på det och sedan gjuta.
Det jag är orolig för är att fyllet ska sjunka ihop, det blir fukt mellan plattan och fyllet och sen blir det en massa dumt
 
Nu bidde det sand.

Plattan kommer komma i höjd med syllen och jag antar att det inte är bra att gjuta direkt emot. Har satt tjärpapp där nu men ska jag ha tex. 2cm cellplst emellan syllen och plattan så att huset kan röra på sig lite?


n712445517_1059730_64.jpg
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.