Är det någon som vet om det går att få tag på dom gammla 110V rakuttagen fortfarande ? Är även intresserad av tillhörande dosa. Har kollat i elektroskandiakatalogen men utan resultat.

Hittade jordfelsbrytare och passande 230V vägguttag som jag kan använda i nödfall. Men skulle även behöva dosan.


Mvh Joacim
 
Möjligen begagnat på någon återvinning för nostalgiker. Vitsen med 110V-uttagen försvann iom att det blev tillåtet med jordade uttag med JFB i badrum. Ett sådant uttag är ju betydligt mer användbart då man kan köra 'allt' på det. I stället finns det nu uttag som passar i de gamla rakuttagsdosorna.
 
Pratade med en granne igår som vill plocka bort sitt 110v rakapparatsuttag och sätta ett vanligt. Kanske blir en sådan till övers där, men vet inte när vi ska ge oss på det :)
 
pefo skrev:
Möjligen begagnat på någon återvinning för nostalgiker. Vitsen med 110V-uttagen försvann iom att det blev tillåtet med jordade uttag med JFB i badrum. Ett sådant uttag är ju betydligt mer användbart då man kan köra 'allt' på det. I stället finns det nu uttag som passar i de gamla rakuttagsdosorna.
Lite vits är det fortfarande för oss som envisas med att köpa rakapparater i USA. Vete sjutton hur jag skall göra i samband med badrumsrenoveringen, det sprakar redan betänkligt i det existerande 110 V uttaget.
 
Synd. Även om jag ersätter det gammla med ett nytt 230v behöver jag dosan, för gängerna i dosan är helt slut.
Och jag antar att man fäster 230v uttaget på samma sätt ?!
 
mycke_nu skrev:
Lite vits är det fortfarande för oss som envisas med att köpa rakapparater i USA. Vete sjutton hur jag skall göra i samband med badrumsrenoveringen, det sprakar redan betänkligt i det existerande 110 V uttaget.
Fast rakapparater är väl för det mesta 110/230 anpassade? Pryl man tar med sig när man reser. Själv kör jag med hyvel så jag har inte det problemet. :p
 
Min har laddare typ mobiltelefon med platta amerikanska stift, 110-240 V iofs, men inte så kul att köra med adapter i badrummet. Får kanske börja med helskägg igen:eek:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.