Hejsan,

Jag har en liten fråga om plast, kanske inte så passande på en byggnadsvårdssida... Men jag har lyckats få tag på en gammal Perstorps isolitsits till min toalett, problemet är att plasten är "grå" och inte svart och glansig som den en gång varit. Jag undrar därför om någon vet vad jag kan göra för att snygga till sitsen. Jag har funderat på att lacka den men vet inte vad man ska använda för lack, måla den kanske eller ska jag försöka polera upp glansen? Jag har sökt på en massa olika sidor och hittade den här beskrivningen till den här produkten

BUMPER BLACK - SVART PLAST POLISH

Täcker slitage, märken och lätta repor och lämnar en skinande svart glans på svarta stötfångare, spoilers och gummi detaljer. Regelbundet användande ger ökat skydd.

Kan det vara något tror ni? Eller finns det någon som har något bättre förslag, jag är lite rädd för att testa och sen råka förstöra sitsen för det har tagit mig lååång tid att hitta en.

Tacksam för goda råd
 
Jag läste på en bilvårdssida att man kan återfetta plasten med kokt linolja, vad tror ni om det???
 
Isolit är bakelit med mycket fenol i, de slutar aldrig att lukta. Skulle tro att du kan få fason på den med autosol
 
Hej,

Tack för ditt svar, jag har just kommit hem från affären med lite autosol, nu ska här putsas och poleras.. Jag återkommer om resultatet.
 
Hej igen,

Det fungerade!!! Sitsen är mycket finare, fast när jag skulle prova sitsen på toalettstolen upptäckte jag att hålen sitter för brett isär... Gångjärnen är dock inte original så nu funderar jag på om jag kan hitta någon som skulle kunna tillverka gångjärn och fixa någon snygg vinkel, så att sitsen kan passa, för rent storleksmässigt så såg den bra ut... Någon som vet vart jag kan vända mig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.