Tänkte lägga upp före efter bilder på mitt kök här, men tänkte börja med före och datagenererat så får vi se hur bra det stämmer med verkligheten sedan. Mer bilder kommer, men rivningen startar inte förrän i september.

Det blir ett kvik kök, Mano högglans på diskbänksväggen och Nero på den andra väggen. Vitvaror från Siemens.

(alltså bilden på det nya köket är bara datarendrad än så länge)
 
  • DSC00264.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00265.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • KVIK62B_liten.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat av moderator:
Hej!

Vad har du för bänkskiva? Den såg svart ut men är det laminat eller granit? Jag har nämligen ett Kvik mano högglans (vitt) som ligger i kartonger och väntar på att bli monterat! :D Vi har beställt svart granitskiva men tyvärr får vi vänta några veckor till på den pga lång leveranstid...:(

Jag är även lite nyfiken på vad du satt upp som stänkskydd. Jag har lite svårt att bestämma mig där...

Snyggt kök förresten! Lägg gärna upp fler bilder.:)
 
Bänken blir mörk granit, har inte exakt bestämt vilken. Ska beställa det efter att köket är uppsatt. vasken kommer att bli en Blanco NOVA-6F, Svart antrasit mao.

Stänkskyddet ska bli säkerhetsglas målat på baksidan. Kostar ungefär 6000 kronor med hål för dimmer. Kommer också att beställas efteråt så att hål för dimmer och höjd blir precis rätt.

Diskmaskinen är i 60 skåpet närmast högskåpen, vilket inte är så bra men då stör den inte matplatsen i varje fall. Inbyggd kyl-frys i det mellersta högskåpet.

Här är några ritningar till.
 
  • KVIK64.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • KVIK62_sketchup1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • KVIK62_sketchup2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
hej igen!

Vi har också bestämt oss för en svart diskho. jag tror det blir ursnyggt! :D Sedan har vi lyxat till det rejält med spisen och beställt en witt-spis, multizones ( http://se.witt.dk/witt_design/multi_zones ). Jag tror det kommer bli riktigt, riktigt snyggt.

jag är också lite sugen på glasskiva som stänkskydd men eftersom både granitskivan, diskhon och spisplattorna kostat ganska mycket så tror jag att jag måste hitta nåt billigare alternativ som stänkskydd....tyvärr...:(
 
multizoner kan nog bli coolt, men jag tycker en ren häll är snyggt som det är om den inte har kanter.
Varifrån köpte du granitskivan? bäst pris hittils är diapol som jag sett.
 
Hej!

Anledningen att jag föll för witt-spisen är att den inte har fyra plattor på 60's bredd (dvs två plattor "bakom" de andra) som på en vanlig spis, utan plattorna sitter i en halvcirkel med 120 cm bredd! Jag har nämligen fyra barn och lagar ohyggliga mängder mat.... så det kändes praktiskt samtidigt som det är snyggt! :D Svart granitskiva och svarta plattor gör dessutom att plattorna knappt syns!

Vi har beställt granitskivan från "Stenhuggarn i Bergsjö" (http://www.stenhuggarn.se/). Kvik i Sundsvall har samarbete med dessa. Skivan blev långt ifrån billig men vi gjorde det enkelt för oss och beställde allt på samma gång. Ca 43' fick vi betala för 2 granitskivor (totalt är bänken nämligen 4,6 meter) hål för planlimmning av witt-spisen (dyrt eftersom man betalar per hål!!) samt planlimmad svart diskho (diskhon ingår i priset). Hur mycket kostar er skiva ungefär?
 
A
Det kommer bli hur snyggt som helst, men det var inte så fasligt dyrt med granitskivan för 43'. Kan meddela att valnöt oxå kostar skjortan... Smidigt att ha allt rostfritt samlat på ett ställe, det blir mer enhetligt då.
 
Jag har inte beställt granit, med 3.4m rak granit med hål för planlimmad vask och vanlig platta i två delar kostar 16k+moms hos diapol på deras hemsida. Ska försöka hitta något billigare, men annars blir det dem.

Men jag beställer granit efter att allt annat är klart, och sedan när det är klart beställer jag stänkskydd. Så att alla mått stämmer...

Dina wittplattor blir säkert superbra och kommer garanterat att ge ett lyxigt intryck.
 
Snyggt!!
Vilket program har du ritat i?
 
Ritningarna är gjorda i sketchup, sedan rendrade i maxwell 1.7.

Här är en bild till med nya handtag på skåpen.
 
  • KVIK65c_liten.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
snyggt....vi har just monterat upp vårt mano..det blir skitbra, vi har en laminat mellangrå skiva, jättenöjd!

Vi ska ha glas som stänkskydd men jag hade ingen aning om att det var så dyrt...huva! Blir nog fäste med skruvar och sånna där silverpluppar för vår del tror jag. Har inga överskåp att gömma en list bakom.
 
.....gillar att du/ni blandar luckor, skitsnyggt!
 
Hur gammalt är det gamla köket? Det såg ganska nytt ut fortfarande.
 
Köket är (var) ett marbodal från 60-talet men det har ändrats mycket genom åren. Sist var väl för 10 år sedan när det blev diskmaskin och spisfläkt.

Men nu är köket rivet... Och hantverkarna ska just börja bygga nytt.
 
  • P1020545_liten.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.