Tjena,

Vi har köpt ett nytt kök och jag funderade lite på idén om att bli av med det gamla genom att skänka bort det? Vad tror ni, kan det finnas någon som är intresserad av ett gammalt kök anno 1959?
 
Finns mängder till salu på Blocket.
Fast det besvarar ju inte frågan om det finns någon som köper dom.

Skulle nog fråga om 1959 är tillräckligt gammalt för att bli intressant av den anledningen?
 
Jag säger: Försök!
Man blir förvånad över vad det finns för intressenter på blocket... Vi ville bli av med ett gammalt gistet platsbyggt väggskåp med masonitluckor och chansade med blocket för att slippa en tur till tippen. De var hämtade inom ett dygn. Visst kan jag förstå om det finns ett antikvärde i gamla skåp, men detta var knappast något mästararbete...

Samma sak med ett gammalt spånskiverbaserat kök från 60- 70-tal med grönmelerade luckor. Det gick på några dar.

Har skåpen bara någorlunda standardmått så funkar de ju alldeles utmärkt som förvaring i något garage eller liknande, vilket det finns många som är intresserade av.
Står det dessutom "skänkes" i annonsen så blir det inte gammalt är min gissning...
 
Hej!

Har precis renoverat vårat kök, slängde ut det gamla på blocket, enbart för att slippa köra det till tippen. va ett gammalt furu kök från då huset byggdes -81.
Fick 1500kr för det. hade säkert fått mer om man haft tid att förvara det och vänta på rätt köpare. men va inte att tjäna pengar jag var ute efter. Ville bara bli av med skitet....

Ångrar mig lite, att ja sålde det, för det gamla hade varit perfekt att ha i garaget för att förvara färg,verktyg m.m i. iallafall en del av skåpen.
 
Redigerat:
Är bara stommarna bra finns det intresse hos människor. Där jag bor får man tillbaka ungefär 25kr i försäljningsvärde för varje hundralapp man bygger hus för, och det gör det ganska så ointressant att köpa nya kök ens från IKEA.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.