Hej

Har läst här att någon hade limmat sina cellplastskivor vid monteringen på utsidan av taket. Kontaktade Thermisol samt Cellplastdirekt men dessa hade ingen aning om de falsade skivorna borde limmas med vanlig cellplastlim (typ Byggmax cellplastlim)...

Någon som har isolerat sitt tak utvändigt med cellplast enligt Thermisols rekommendationer...hur gjorde ni?

Tacksam för snabba råd eftersom taket ska isoleras snarast.
 
Här är det inte limmat iaf, tänker du att limmet ska täta skarvarna eller vadå?
 
Exakt...läste här på forumet att någon hade gjort så för att täta alla skarvar....verkar smart men inget som Thermisol/Cellplastdirekt vill känna till.
Går åt mycket lim antar jag....men blir det tätt så...
 
Vad är poängen med att limma? För att få skarvarna vattentäta, eller? Cellplasten i sig är inte särskilt vattentät så lie lim i skarvarna borde inte göra varken till eller från.
 
Jag frågar mej samma sak. Om man använder färdigfalsad cellplast och är noga verkar det totalt poänglöst. Det är ju köldbryggorna man vill undvika.
 
Cellplast har en tendens att krympa, oavsett om tillverkarna säger att det ej är så och att skivorna redan är färdigkrympta så förekommer problemet.
Det är anledningen till limmningen skulle jag tro, huruvida det hjälper eller ej vet jag inte men jag kan ju ana..........
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.