ska sätta in en fläkt på toan för att bättra på frånluften (självdrag). Skulle vilja ha lite förslag på någon bra billig fläkt. Vill helst att den ska ha konternuerlig drift men att den har olika driftslägen eller nån typ av varvtalsregulator så att man öka när man duchar eller tvättar men att den ändå kan bättra på självdraget jämt , tacksam för många svar
 
köp en rejäl på en gång. Jag rekomenderar en pax...typ från 200-serien. Jag hade först en "myson" som är en billig fläkt, fuktstyrd och allt..den höll i ett år samt att den lät som ett propellerplan. Blev Grymt nöjd när jag satte in en paxfläkt!!...kostar runt en tusenlapp om du köper en fuktstyrd en för det rekomenderar jag, då går den bara då den behövs dvs när du duchar osv...
lycka till
/
M
 
Skulle vilja ha en som inte bara gick när jag duchade utan en som kunde skapa ett konstant undertryck i huset då självdraget
inte är det bästa sen jag slutade elda, men jag vill bara att den ska gå "lite" då jag inte duchar,finns det nån sån?
 
Har nog hittat fläkten som jag söker, pax 260 med fukt samt varvatalsstyrning. Nästa fråga är då om någon har en sådan och om den går tyst i "låg läget" (vilket är viktigt) eller om den surrar väldigt högt
 
Jag köpte en pax 260 just pga av att jag trodde att jag ville ha möjlighet till reglerbar hastighet i grundläget, men jag har den ändå alltid på lägsta hastigheten alltid, vilket jag tror pax 250 har som "default", idag hade jag nog valt att spara hundralapparna som 260 kostade extra.

Angående ljudnivån så är pax 2xx serien extremt tyst. På 260'n så låter faktisk "brummandet" från varvtalsregleringen mer än själva "fläktsuset".
 
Jag har 260 och ångrar inte. något fläktsus hör jag inte. Det som hörs är som sagt var något tyristor ljud i från fläkten troligen då från varvtalsregleringen.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.