Det här känner de flesta "göra självare" till.

Man bestämmer sig för att renovera köket. Allt skall rivas ut och ersättas med nytt. Gamla köksbänkar bryts loss och kastas ut. Diskbänken slits loss. Nej gör inte det om du inte vill ha en dusch. Är det någon som ringer efter en rörmontör? Naturligtvis inte, om man inte klarar den biten själv så ger man sig inte in på köksrenovering i egen regi. Du skall riva ner det gamla kaklet men de jordade eluttagen som sitter i en prydlig rad under överskåpen? Elektriker för att bryta strömmen och skruva loss uttagen och isolera tåtarna? Glöm det. "Den lille hemelektrikern" måste nog ta itu med det.

Något annat du behöver hjälp med? Golvläggningen t.ex. Väggarna är inte i vinkel. Måste du ta hjälp av en snickare?

Man kan naturligtvis inte kräva att olika hantverkare skall kunna ställa upp och snabbt fixa olika delar som du inte klarar av.

Om man inte vet att man kan fixa allt själv. Anlita någon som tar hela ansvaret och samordnar insatserna. Lämna nycklarna, be en tyst bön och ta en lååång semester. Detta är inget nytt påhopp på hantverkarna. De måste ju också få en rimlig möjlighet att planera sin tid.

Tro bara inte att du kan renovera ditt kök på 14 dagar om du inte är en snickmockelektgolvmålare själv.

Stulet citat: Är det något jag inte kan så beror det på att jag inte har lärt mig det ännu.
 
Vilket udda inlägg. Det verkar som att du släpper på trycket litegranna. Haft det lite jobbigt?

Det finns faktiskt solskenshistorier också men det gäller att planera stora projekt nogrant. Prata med de individuella profsen, låta dem prata med varrandra, sätta ihop en tidplan, boka tider och bevaka är ett par enkla steg som gör att det blir lite lättare.
 
T
eller ta in en projektledare!!!! Jag gillade detta inlägg.
 
Grundregeln är väll att kunden INTE bör hjälpa till öht :)
 
RilleRock
smiler skrev:
Grundregeln är väll att kunden INTE bör hjälpa till öht :)

Så sant
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.