Vad heter sådana små knoppar man spikar i bänkskivan bredvid spisen, som avställning för kastruller???
 
TACK!
Hade aldrig kommit på "tempknoppar".

Finns det fler benämningar?
 
Går de att köpa på nätet någonstans?
Såg att Marbodals kostade 700 + moms men det måste gå att hitta billigare...
 
Vagnsbult?


111937_X_2006-06-29_090338_621.jpg

/fredrik
 
Joo, det sa min far också... Men det känns så hemskt att göra jättehål i bänkskivan.
Jag antar att de andra "bara" blir hål i nubb-storlek, eller?
 
Ingen aning, visste inte att det fanns specialgrejer för det här :)

/fredrik
 
Tack för alla svar!
Jag kollade på monteringsanvisningarna på Smarthems varianter och även på de var man tvungen att borra 10 mm hål för varje knopp. Det känns tufft att göra det... Tänk om det inte blir bra...
 
Adrian skrev:
Tack för alla svar!
Jag kollade på monteringsanvisningarna på Smarthems varianter och även på de var man tvungen att borra 10 mm hål för varje knopp. Det känns tufft att göra det... Tänk om det inte blir bra...
Hål som hål, du måste ju göra något åt det i vilket fall om du ångrar dig, eller? Få det symetriskt bara... Eller tycker ni andra här annorlunda?
 
Är säkert praktiskt att ha ett fast ställe att ställa varmt på men tänk på att ibland behöver man röja av för att få stora ytor att tex duka buffé på och då kanske dessa "pluppar" är i vägen... hade tankar på "pluppar" i vårt kök men köpte denna istället http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30111087, den kan jag plocka undan när jag vill och oxå använda på bordet om jag behöver.
 
FlitigaLisa skrev:
hade tankar på "pluppar" i vårt kök men köpte denna istället [länk], den kan jag plocka undan när jag vill och oxå använda på bordet om jag behöver.
Detta är off-topic men vi har samma galler som diskställ. Vi vill inte ha ett så stort diskställ för det blir bara stående med disk. Med detta minimala blir vi tvugna att plocka undan.

/Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.