Köpte en rörbockare från Biltema och bockade mina halvhårda 15mm kopparrör med den. Får säga att resultatet inte blev dumt alls, efter ett tag lärde jag mig hur man skulle måtta för att få till det. Gick att efterjustera +/-5 grader med knä/golv, mer än så blev röret platt i böjen.
 
Redigerat:
Har köpt verktyg på Biltema och blivit mycket nöjd.
 
Den här tråden urartade i en diskussion som inte hör till topic. Vill man diskutera hantverkare kontra hemmafixare så får det göras i ett annat delforum, till exempel "hantverkare". Jag har raderat ett antal inlägg i tråden.

/mod
 
Japp, biltema har helt klart många bra verktyg, går man runt där och klämmer och känner lite kan man hitta verktyg som är extremt prisvärda.
 
Jag köpte en också för 12mm koppar, jag glödgade mina hårda kopparrör ordentligt, och tog i så jag nästan knackade i brallan...
och då gick det, tycker nog att handtagen är i kortaste laget, men man får kanske skylla sig själv när man kör med hårda rör :)
 
Köpt samma på Biltema för 15mm & 12mm funkar prima. Eventuella fel skyller jag på oerfarenhet och otur. Enda problemet egentligen är att skruvarna gängar upp sig hela tiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.