Behöver tips på hur jag ska lösa förvaringen under teven, för digitalbox, dvdspelare, förstärkare, tvspel etc. Teven kommer sitta uppskruvad på väggen och jag tänkte ha två breda hyllor under. Lite osäker på det estetiska om jag bara skruvar upp två hyllplan rakt upp och ner. Hur får jag det att se bra ut? Vad ska jag använda mig av?
 
Hejsan. har satt upp konsoller på väggen under tvn jag, satt två djupa underst och en grund överst, sen har jag i framkanten borrat och ställt tjocka rundstavsbitar....tycker själv det belv ganska bra, svalde mycket och blev luftigt och fint !
 
Har du någon bild? Vilken höjd från golv har du satt dem på?
 
FlitigaLisa skrev:
Personligen tycker jag alla dessa prylar som behövs kring tvn är skitfula så dölj dem! Om du som oss använderluckor med glas i så funkar fjärrkontrollerna igenom.

[länk]
Jag vill inte ha någon bänk på golv eftersom teven ska hänga på väggen. Inget vidare snyggt med en bänk utan något ovanpå.
 
Fast vår bänk står ju inte på golvet, den hänger på väggen. På just vår står tvn på bänken men på svärmor och svärfars (som är likadan som vår) hänger tvn på väggen och det ser oxå väldigt bra ut!! Men smaken är som baken...
 
Ser helt enkelt inget syfte för en tv-bänk om man inte ska ha någon teve på den.
 
Nä, men i bänken finns alla fula boxar, dvd-spelar, ps3. Samt alla våra cd-skivor! Men vi har alla olika behov, jag ville bara visa hur vi löst det hela vilket du bad om tips på.
 
Skåp byggda med IKEAs köksskåp och luckor. Egentillverkade täcksidor. All elektronik gömd under tv:n ( dvd, förstärkare, boxer, popcorn, switch, dator, USB-HD mm). Köpte en IR-bender hos Kjell för att få fjärrarna att funka. Köpte mig även den billigaste Logitec Harmony, och använder nu enbart en enda fjärr till allt. Helt underbart.. :) Laddarna är givetvis nu uppspikade under bänken oxå.. :p

Skåpen undet TV:n är 60 cm djupa, behövs inte om man har en platt-tv. Borde gå o hitta lite mindre alternativ. SKulle nog funka utan ben då oxå.
 
  • IMGP3354.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi köpte en vit LACK hylla från IKEA. Den satte vi ca 5cm under TV´n. På den stälde vi sedan boxen och DVD´n. eftersom väggarna är vita blev det väldigt diskret.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.