Hej!

Jag skulle behöva dela av ett litet rum/alkov på ca 6 kvm från hundar då jag får barn i februari och tänkte vänja av mina klumpiga hundar redan nu från att sova i sängen. ;)

Har någon av er sett en barn/hundgrind ca 2 meter bred?
De jag har hittat har varit som bredast runt 120 cm.

Helst skulle jag vilja ha en låg vägg, med en höjd på ca 1 meter (då ett staket inomhus kanske inte är så snyggt), med en öppning på ena sidan med en barngrind.

Ett annat alternativ jag har tänkt på är att köpa en bokhylla som är 2 meter hög och en meter bred, och bara lägga den ner, fästa den i ena sidan mot väggen och sedan fästa en barngrind på andra sidan.
Dock blir det då en ful baksida, för brukar inte bokhyllor ha såna där fula, bruna, baksidor eftersom dom ändå alltid står mot väggen?

Är det någon här som har sett något som skulle kunna fungera eller har någon idé?

Tacksam för svar!
 
Kompostgaller kanske?
 
Tack för ditt svar! Men kompostgaller blir för fult och ostabilt.
Jag har använt kompostgaller till ett gäng valpar och hur jag än skruvade så rasade det och förde oväsen konstant..
 
En IKEA Stolmen stolpe i mitten med barngrindar e.dyl. fäst på vardera sida med hjälp av tillhörande upphängningsbeslag och ett par vinkeljärn.

Men om du ändå är inne på att lägga saker på sida:
En Stolmen stolpe som ovan och mellan den och väggen liggande garderobsdörr, t.ex. en Stordal vitrindörr (eller två vanliga trädörrar fästa rygg mot rygg).
 
7310070025302: Tack för svaret!
Om jag förstår dig rätt så ska Stolmen stolpen fästas från golv till tak? Det går isåfall inte då det är ca 5 meter i takhöjd, och dessutom snetak. :/ Annars var förslaget mycket bra!

Hmm.....
 
Här hittade jag något som skulle kunna fungera att fästa i väggen på ena sidan och sätta på en barngrind på andra sidan. Bra med extra förvaring också!
"GRANEMO" från Ikea:
72883_PE189134_S4.jpg
Tyvärr både ganska dyr (1795:) och ganska ful tycker jag.

Någon som sett något likvärdigt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.